آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۴۲

چکیده

 نیات رفتاری یک فرد مسلمان در ابعاد مختلف و از جمله قصد خرید محصولات، متأثر از ارزش های اسلامی است و ارزش های اسلامی نیز بر پایه اعتقادات اسلامی شکل گرفته اند؛ با توجه به تعداد رو به رشد مصرف کنندگان مسلمان در سراسر دنیا به عنوان بازار هدف کسب و کارها، این پژوهش با هدف تحلیل بعد کنشی قصد خرید مصرف کننده مسلمان انجام شده است. پارادایم حاکم بر این تحقیق تفسیری بوده و پژوهش اکتشافی مبتنی بر تحلیل محتوای کیفی حاضر از طریق مصاحبه با خبرگان حوزه و دانشگاه به مفهوم سازی داده ها و تحلیل اطلاعات با کدگذاری باز، محوری و انتخابی به تببین ماهیت کنشی قصد خرید مصرف کننده مسلمان پرداخته است. تحلیل متن مصاحبه ها60 کد در قالب ۱۲ مقوله کلی بیانگر بعد کنشی قصد خرید مصرف کننده مسلمان را حاصل کرده و راهنمایی برای مدیران کسب و کارهایی است که مصرف کنندگان مسلمان را به عنوان بازار هدف انتخاب کرده و مسیر تحقق اهداف بازاریابی خود را مبتنی بر تقویت قصد خرید مصرف کننده از طریق تبلیغات و ارتباط اثربخش می پیمایند.

Identifying the nature of the action dimension of Muslim consumer purchase intention using qualitative content analysis

Objective: The behavioral intentions of a Muslim person in different dimensions, including the intention to buy products, are influenced by Islamic values, and Islamic values are also formed based on Islamic beliefs; Considering the growing number of Muslim consumers around the world as the target market of businesses, this research has been conducted with the aim of analyzing the action dimension of Muslim consumer's purchase intention. The paradigm that governs this research is interpretive and exploratory research based on qualitative content analysis through interviews with experts in the field and university to conceptualize data and analyze information with open, central and selective coding to explain the active nature of Muslim consumer's purchase intention. Paid. The analysis of the text of the interviews yielded 60 codes in the form of 12 general categories indicating the action dimension of the Muslim consumer's purchase intention and is a guide for business managers who have chosen Muslim consumers as the target market and the path to achieving their marketing goals. based on strengthening the consumer's purchase intention through advertising and effective communication.

تبلیغات