بررسی و تحلیل عوامل اثرگذار بر میزان تمایل شهروندان به استفاده از پل های عابر پیاده شهر اهواز
آرشیو
چکیده
عابران پیاده جزو آسیب پذیرترین گروه ها در بحث حوادث ترافیکی بوده و از مباحث مهم در ایمنی عابران، استفاده از پل های عابر پیاده در سطح شهر می باشد. توجه به پل های هوایی در جهان به دوران تولید انبوه خودرو و حضور گسترده این وسیله نقلیه در سطح شهرها بوده و به دهه ابتدایی قرن بیستم برمی گردد که مسئولان شهری را به چاره جویی و جداسازی مسیرهای عابران پیاده از خودروها وادار کرد. این پژوهش با هدف بررسی و تحلیل عوامل اثرگذار بر میزان تمایل شهروندان به استفاده از پل های عابر پیاده شهر اهواز انجام گرفت.این پژوهش بنا به ماهیت موضوع و اهدافی که برای آن پیش بینی شده، از نوع توصیفی- تحلیلی و در زمره تحقیقات نظری- کاربردی است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا از طریق نرم افزار SPSS شاخص های مورد نظر در فرضیه های پژوهش مورد تحلیل قرار گرفت. جهت آزمون فرضیه از آزمون T استفاده شده است. فرضیه اول با 13 گویه و میانگین کل شاخص 4،54 و فرضیه دوم با 12 گویه و میانگین شاخص 4.67 به آزمون گذاشته و تایید شدند. نتایج این پژوهش نشان داد، پل های عابر پیاده با معیارها و اصول طراحی ایمنی مناسب نبوده و ضروری است با استفاده از الگوهای موفق در این زمینه و همچنین استفاده از گروه های طراحی و مهندسی به طراحی و خلق نمونه هایی از پل های عابر پیاده دست زد که با اصول و معیارهای امنیت و ایمنی مناسب تر بوده و بر ارزش و غنای آنها بیفزاید.Investigation and analysis of influencing factors on the willingness of citizens to use pedestrian bridges in Ahvaz city
The pedestrian passers by had been the most vulnerable group in the traffic, and the more serious topics about the safety of the passers by were to be used by the culverts and those on foot. Attention to the overland bridges in the world has been a mass of overproduction and the vast presence of this vehicle on the surface of towns and back to the early twentieth century, which led the police to go through traffic on foot trails. The investigation was taken with a target for effective analysis of the citizens's desire to use the bridges on foot - walk in the city. This inquiry, according to the nature of the aims for which it was foreseen, is of a form, a description, and, as it were, of a practical investigation. In order to analyze data analysis, through his central and mental processing software, the figures were first analyzed as to the working theories of his research. The basis for the theory test is used in T. s. The first item was tested with 13 goannas, and the average of the 4, 54, and the second theory with 12 ears and an average of 4.67. The results of this inquiry showed that footways were not good with immunological design and that it was necessary to use successfully tailors, as well as to use better construction groups and to create models of motocross bridges that were better suited to security and safety.