مقدمه و هدف: وفاداری سازمانی مدیران مدارس، مهم ترین عامل اثرگذار برعملکرد آنان است. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه علی بین اخلاق کاری با وفاداری سازمانی و نقش میانجی گری تعهد سازمانی مدیران مدارس میاندوآب انجام می باشد. روش شناسی پژوهش: این پژوهش از نوع کاربردی، همبستگی مبتنی بر معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری کلیه مدیران مدارس دخترانه و پسرانه میاندوآب در همه دوره های تحصیلی در سالتحصیلی 1401-1400 است که با استفاده از روش طبقه ای نسبتی 262 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های وفاداری سازمانی کومار و شکهار (2012)، تعهد سازمانی بالفور و وکسلر (1996) و اخلاق کاری پتی (1995) بود. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان دهنده این بود که هر سه پرسشنامه از برازش نسبی خوبی برخوردار می باشند. داده ها با استفاده از نرم افزار Smart PLS 3.2.8 تحلیل شدند. یافته ها: اخلاق کاری بر وفاداری سازمانی اثر مثبت و معناداری (01/0>p)، تعهد سازمانی بر وفادرای سازمانی اثر مثبت و معناداری (01/0>p)، اخلاق کاری بر تعهد سازمانی اثر مثبت و معناداری (01/0>p) دارد. همچنین اثر میانجی گری تعهد سازمانی در رابطه اخلاق کاری با وفاداری سازمانی (01/0>p) تائید شد. بحث و نتیجه گیری: از آنجا که بهبود و پیشرفت عملکرد مدارس مستلزم اخلاق کاری مطلوب و تعهد و وفاداری مدیران مدارس نسبت به آموزش وپرورش است. لازم است مدیران و کارشناسان مناطق و نواحی آموزش وپرورش در توانمندسازی مدیران مدارس به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.