آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

گردشگری سلامت شکل جدیدی از بازار گردشگری و مسافرتی سازمان یافته با هدف حفظ بهبودی یا به دست آوردن مجدد سلامتی جسمی و روانی است که در سال های اخیر رشد فزاینده ای داشته است. این تحقیق با هدف مدل کیفی بازاریابی گردشگری سلامت و تأثیر آن در جذب گردشگری در دهکده های سلامت شکل گرفت. بر همین اساس، به منظور رسیدن به این الگو، از رویکرد کیفی و روش نظریهٔ برخاسته از داده ها استفاده شد. نوع تحقیق در مرحلهٔ طراحی مدل بنیادین و در مرحلهٔ آزمون مدل کاربردی است. در بخش کیفی از روش های تحلیل محتوای کیفی و روش کدگذاری نظری و در بخش کمّی از معادلات ساختاری استفاده شد. داده ها با استفاده از مصاحبه با ۱۱ متخصص و خبره در دربارهٔ بازاریابی گردشگری سلامت براساس اصل اشباع گردآوری شد. در قدم اول، درمجموع، ۱۸۷ کد اولیه شناسایی شد که براساس بررسی انجام شده در این پژوهش، در مرحلهٔ کدگذاری باز، ۱۰۱ کد اولیه شناسایی شدند که در ۲۹ کد مفهومی گروه بندی شدند. یافته ها نشان داد مزیت رقابتی مقولهٔ محوری در بازاریابی گردشگری سلامت و تأثیر آن در جذب گردشگری در دهکده های سلامت است که از تحلیل عوامل علّی شناسایی شده شامل امکانات رفاهی، معرفی و تبلیغات، جاذبه های محیطی، هتل و امکانات سکونتی، فنّاوری و تجهیزات پیشرفته، سابقه کار، هزینه و صرفهٔ اقتصادی، ارزش ویژهٔ برند شهری، ایجاد خدمات و مزایای همراه، استفاده از شبکه های اجتماعی، ایجاد باشگاه کمپ سلامت و کسب رتبه در موتورهای جست وجوگر منتج شده است. در این زمینه، هماهنگی کمپ های سلامت و سازمان گردشگری و وزارت خارجه، وجود نهاد سیاست گذاری و توسعه، ابعاد تبلیغات ملی و فراملی و سیستم جامع برنامه ریزی بازاریابی مهم ترین عوامل مداخله گر و نوآوری هستند و گروه مدیریت متخصص و انعطاف سازمانی مهم ترین عوامل زمینه ای توسعهٔ استراتژی بازاریابی گردشگری سلامت به شمار می روند. ایجاد مقولهٔ محوری، که مزیت رقابتی است، راهبردهای ایجاد بازاریابی دهان به دهان، اعتبارافزایی برند، جامع سازی بازاریابی، برند سازی مشترک و آگاه سازی و اعتماد مشتری و پیامدهای بین المللی شدن، سودآوری، قدرت برند و وفاداری را در پی خواهد داشت.

The Qualitative Model Of Health Tourism Marketing And Its Effect On Tourism Attraction In Health Villages Based On Grounded Theory C

This research was formed with the aim of the qualitative model of health tourism marketing and its effect on tourism attraction in health villages. Accordingly, in order to reach this pattern, the qualitative approach and the method of the theory arising from the data were used. The data was collected by interviewing 11 experts and experts in relation to health tourism marketing based on the principle of saturation. In the first step, a total of 187 primary codes were identified, and based on the review conducted in this research, 101 primary codes were identified in the open coding stage, which were grouped into 29 conceptual codes.The findings showed that competitive advantage is a central category in health tourism marketing and its impact on attracting tourism in health villages, which was identified from the analysis of causal factors including amenities, introduction and advertising, environmental attractions, hotels and residential facilities, technology and equipment. Advanced, work history, cost and economic efficiency, special value of urban brand, creation of services and related benefits; The use of social networks has resulted in the creation of health camp clubs and ranking in search engines. In this context, the coordination of health camps and the tourism organization and the Ministry of Foreign Affairs, the existence of policy-making and extension institutions, the dimensions of national and transnational advertising, and the comprehensive marketing planning system are the most important intervening and innovative factors, the expert management team and organizational flexibility are the most important contextual factors. Development of health tourism marketing strategy. Creating a core category that is a competitive advantage will lead to the strategies of creating word-of-mouth marketing, brand credibility, comprehensive marketing, joint branding and customer awareness and trust, and the consequences of internationalization, profitability, brand strength and loyalty

تبلیغات