بازی کن، یاد بگیر: استفاده از بازی های ویدیویی به عنوان تکالیف درسی در کلاس های زبان انگلیسی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
بازی های ویدیویی در حالی که اغلب به عنوان سرگرمی محسوب می شوند، نه تنها محبوبیت جهانی پیدا کرده اند، بلکه پتانسیل آموزشی بالایی را به ویژه در حوزه یادگیری زبان ارائه می کنند. این مقاله ادغام آنها را در تکالیف در کلاس های زبان خصوصی، از طریق یک مطالعه موردی دقیق شامل چهار شرکت کننده، بررسی می کند. یافته ها نشان می دهد که بازی های ویدیویی به طور قابل توجهی اکتساب واژگان و مهارت های گفتاری را افزایش می دهند و به طور همزمان دانش آموزان را برای تکمیل تکالیف تشویق می کنند.از طرف دیگر، چالش هایی مانند استفاده بیش از حد از این بازی ها توسط زبان آموزان ، انتخاب بازی مناسب برای سطوح مختلف دانش آموزان، و متفاوت بودن سطح علاقه فراگیران به این بازی ها شناسایی شده اند. این تحقیق بر اهمیت انتخاب دقیق بازی های ویدیویی که با سن، سطح مهارت و علایق فراگیران همسو باشد، تأکید می کند. علاوه بر این، از یک رویکرد آموزشی متعادل حمایت می کند که روش های سنتی را با تکالیف مبتنی بر بازی ترکیب می کند تا نتایج یادگیری را به حداکثر برساند. این مطالعه پتانسیل های ظریف بازی های ویدیویی را در آموزش زبان برجسته می کند و نشان می دهد که استفاده استراتژیک می تواند به طور موثر از مزایای آن ها استفاده کند، بنابراین دیدگاه جدیدی در مورد نقش آنها در محیط های آموزشی ارائه می دهد.Game On, Learn On: Video Games as Homework in General English Classes
While often dismissed as mere entertainment, video games have not only surged in global popularity but also present untapped educational potential, especially in the realm of language learning. This paper explores their integration into homework assignments within private language classes, through a detailed case study involving four participants. The findings reveal that video games significantly enhance vocabulary acquisition and speaking skills, simultaneously motivating students towards homework completion. However, it also uncovers challenges such as the risk of potential overuse, the need for adaptability across various proficiency levels, and the diversity in learner engagement. The research stresses the importance of meticulously selecting video games that align with learners' ages, proficiency levels, and interests. Furthermore, it advocates for a balanced educational approach that combines traditional methods with game-based assignments to maximize learning outcomes. This study highlights the nuanced potential of video games in language education, suggesting that strategic utilization can effectively leverage their benefits, thus offering a fresh perspective on their role in educational settings.