آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۴

چکیده

هدف نهایی پژوهش حاضر ارائه مدل بلاگری فروش در شبکه های اجتماعی بود. بررسی ادبیات پژوهش نشان می دهد که بلاگری فروش به عنوان یک نوع استراتژی بازاریابی در حوزه تجارت الکترونیک و فروش آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. این روش از ترکیب واژه های "بلاگری" که به فعالیت تولید محتوا و نوشتن مطالب در یک وبلاگ اشاره دارد، و "فروش" که به تبلیغ و عرضه محصولات و خدمات به هدف گیری شده از طریق کانال های مختلف اشاره دارد، تشکیل شده است.در این روش، فرد یا شرکتی که کالاها یا خدمات خود را به فروش می رساند، از وبلاگ ها به عنوان یک ابزار مؤثر استفاده می کند تا محتواهای جذاب و مفیدی درباره محصولات یا خدمات خود ارائه دهد. روش تحقیق این پژوهش، از نظر هدف، توصیفی و از نظر ماهیت کیفی است. در این پژوهش به کمک ابزار داده بنیاد، مدل 5 عاملی اشترائوس و کوربین(1998)، با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان تا رسیدن به مرز اشباع، استخراج گردید که شامل 542 کد در قالب 35 مقوله فرعی و پنج مقوله اصلی بود . نتایج بدست آمده از این پژوهش می تواند در اکثر برندها و فروشگاه های آنلاین شخصی یا شرکتی که علاقمند به فروش در شبکه های اجتماعی هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

Designing and implementing the blogging model of sales in social media with a grounded theory approach

The final goal of the current research was to present the blogging model of sales in social networks. The review of research literature shows that sales blogging is used as a type of marketing strategy in the field of e-commerce and online sales. This method is composed of the combination of the words "blogging" which refers to the activity of creating content and writing content in a blog, and "selling" which refers to the promotion and supply of products and services to the targeted through different channels. In this How a person or company selling their goods or services uses blogs as an effective tool to provide interesting and useful content about their products or services. The research method of this research is descriptive in terms of purpose and qualitative in nature. In this research, with the help of database tools, the 5-factor model of Strauss and Corbin (1998) was extracted using semi-structured interviews with experts until the saturation limit was reached, which included 542 codes in the form of 35 subcategories and five main categories. The results obtained from this research can be used in most brands and personal or company online stores that are interested in selling on social networks.

تبلیغات