چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی مولفه های موثر تعامل کارکنان با ادراکات مشتریان جهت پیاده سازی اهداف سازمانی انجام گرفته است. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ چگونگی جمع آوری اطلاعات از جمله پژوهش های توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق، کلیه کارکنان سازمان ثبت احوال استان تهران شامل 190 نفر بوده که با توجه به جدول مورگان، تعداد نمونه 123 نفر مشخص شده است. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی و پایایی آن تایید شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین میزان پاداش کارکنان و پیاده سازی اهداف سازمانی رابطه معنادار وجود دارد، بین میزان کلاسهای آموزشی در مورد اهداف سازمان و پیاده سازی اهداف سازمانی رابطه معنادار وجود دارد، بین میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و پیاده سازی اهداف سازمانی رابطه معنادار وجود دارد، بین مشارکت کارکنان در تعیین اهداف سازمان و پیاده سازی اهداف سازمانی رابطه معنادار وجود دارد، بین میزان تحصیلات کارکنان و پیاده سازی اهداف سازمانی رابطه معنادار وجود ندارد.

Examining The Effective Components Of Employees' Interaction With Customers' Perceptions To Implement Organizational Goals

The current research was conducted with the aim of investigating the effective components of employees' interaction with customers' perceptions in order to implement organizational goals. The research method in terms of practical purpose, in terms of how to collect information, includes descriptive-survey research. The statistical population of this research is all the employees of the civil registration organization of Tehran province, including 190 people, and according to Morgan's table, the sample number is 123 people. The research tool was a researcher-made questionnaire, whose validity and reliability have been confirmed. The results of the research indicate that there is a significant relationship between the amount of employee rewards and the implementation of organizational goals, there is a significant relationship between the amount of training classes on the organization's goals and the implementation of organizational goals, and between the level of employees' awareness of the organization's goals and the implementation of goals. There is a significant relationship between the organization, there is a significant relationship between the participation of employees in determining the organization's goals and the implementation of organizational goals, there is no significant relationship between the level of education of employees and the implementation of organizational goals.

تبلیغات