کلیدواژه‌ها: تولید کتاب نشر کتاب مشارکت ناشران

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۱ - ۱۶
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۶۶

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

در این نوشتار، نخست به نشر کتاب و اهمیت و تحول آن در ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره نموده، سپس فرآیند تولید کتاب در 24 مرحله تشریح می گردد. در ادامه ضمن معرفی پژوهش، اهداف پژوهش ، فرضیه ها، جامعه آماری ، روش نمونه گیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به تحقیق ؛ ابزار اندازه گیری در 14 سؤال مطرح می گردد. در ادامه به یافته های پژوهش در محورهای 14 گانه اشاره می شود. با ارزیابی سهم هر یک از عوامل تولید کتاب این نتیجه به دست آمده است که ناشر و دولت به عنوان تعیین کننده ترین عوامل محسوب می شوند.

REVIEWING THE AMOUNT OF PUBLISHERS’ INVOLVMENT IN THE PROCESS OF BOOK PRODUCTION IN TEHRAN CITY

In this writing, first the publication of book, its importance and its evolution in Iran before and after the victory of Islamic revolution are pointed out, and the process of book production is explained. Afterwards, as the investigation is introduced, its goals, hypotheses, statistical society, the method of taking sample and the analysis of the data from the research and the measuring tools are proposed through 14 questions. Eventually, the findings from the investigation are pointed out in the 14 axes. Measuring the role of each factor of book production, it is concluded that the publisher and the government are known as the most determining factors.

تبلیغات