هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش رسانه های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش بود. برای گردآوری اطلاعات از بررسی اسناد و مدارک، ادبیات پیشینه و نظرسنجی استفاده شد. در نظر سنجی از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری آن توسط چند تن از صاحب نظران و استادان مدیریت ورزشی و روایی سازه پرسش نامه با تأیید عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسش نامه با روش آلفای کرونباخ (9/0) تأیید شد. نمونه ها شامل دو گروه مدیران وکارشناسان ورزش و مدیران و کارشناسان رسانه جمعاً برابر با 130 نفر بودند. پژوهش حاضر از حیث نتیجه، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی و پیمایشی است و داده های آن به صورت میدانی جمع آوری شده است. رسانه های جمعی و کارکردهای آن به عنوان متغیر مستقل و مشارکت بخش خصوصی به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شدند. برخی از مهم ترین نتایج تحقیق، عبارت بودند از اینکه: نقش آگاه سازی و اطلاع رسانی، آموزش، تبلیغی، فرهنگ سازی رسانه های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش استان اردبیل تأثیر داشتند. مهم ترین نقش های رسانه های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش به ترتیب اولویت نقش فرهنگ سازی، تبلیغی، آگاه سازی و اطلاع رسانی، آموزش و مشارکت اجتماعی بودند. بین نظرات آزمودنی ها در مورد نقش رسانه های جمعی در توسعه مشارکت بخش خصوصی در ورزش تفاوت معناداری وجود داشت، مدیران بخش رسانه تمایل بیشتری به مشارکت بخش خصوصی در ورزش داشتند. نتیجه گیری می شود در راستای مشارکت بخش خصوصی در ورزش باید مدیران با کارکردهای رسانه ها آشنا باشند.