آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۵

چکیده

پژوهش حاضر که با هدف آسیب شناسی و ارائه الگوی توسعه پایدار در بانک های دولتی ایران اجرا شد، بنیادی و از نوع آمیخته بود. برای تحلیل داده های کیفی از تحلیل داده بنیاد و برای تحلیل داده های کمی از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. جامعه آماری در بخش کیفی اعضاء هیات مدیره و مدیران ارشد بخش اعتباری و منابع انسانی بانک های دولتی بودند که 18 نفر از آنان بصورت هدفمند برای مصاحبه نیمه ساختاریافته انتخاب شدند و در بخش کمی کارکنان و مدیران ستادی و کارشناسان بانک های دولتی بودند که 291 نفر از آنان بر اساس فرمول کوکران بصورت تصادفی برای پرکردن پرسشنامه به روش پیمایشی انتخاب شدند. یافته ها نشان داد که الگوی توسعه پایدار بانک های دولتی ایران متشکل از 421 مفهوم اولیه حاصل از کدگذاری باز، مفاهیم 41 مقوله خرد و 17 درونمایه اصلی هستند. همچنین عوامل علی، مداخله گر و زمینه ای بر مقوله ها، مقوله ها، عوامل مداخله گر و زمینه ای بر راهبرد ها و راهبرد ها بر پیامدها تاثیر دارد.

Pathology and providing a model of sustainable development in Iranian governmental Bank

The present study was conducted with the aim of pathology and providing a model of sustainable development in Iranian governmental Bank which was basic research of the mixed method. For qualitative data analysis, grounded theory and for quantitative data analysis, structural equations were used. The statistical population of the qualitative section consisted of members of the board of directors and senior managers of credit and human resources departments of state-owned banks, 18 of whom were purposefully selected for semi-structured interviews. The statistical population of the quantitative section consisted of staff and staff managers and experts of state banks, 291 of whom were randomly selected for relationships between variables based on Cochrane's formula. The results showed that the sustainable development model in Iranian state banks consists of 421 primary concepts derived from open coding, 41 concepts of wisdom and 17 main. The results of quantitative analysis show that causal factors and Confounding factors and underlying factors have an impact on the category. Also, categories, confounding factors and underlying factors have an impact on strategies. Finally, strategies affect the outcomes.

تبلیغات