چکیده

تحقیق حاضر بیان وضعیت تشویق در مدارس دخترانه ناصح شهر ستان درگز این روش تحقیق بصورت کاربردی می باشد ودرجمع آوری اطلاعات منابع اینترنتی استفاده شده است.جامعه آماری دانش آموزان دختران ناصح شهرستان درگز.از کل60نفردانش آموز دبستان20نفربه عنوان نمونه آماری وبه صورت تصادفی انتخاب شده اند تجزیه وتحلیل داده ها از روش های جداول نمودارها استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان داد:- تشویق در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر بوده با توجه به پاسخ های داده شده 83.33 نفر موافق این نظریه بوده- تشویق والدین در روند پیشرفت دانش آموزان موثر بوده با نوجه به پاسخ های داده شده 90 درصد موافق بوده که والدین با توشویق فرزند خود می توانند در پیشرفت تحصیلی نقش داشته باشند.- تشویق در قدرت یادگیری دانش آموزان موثر نبوده است با توجه به پاسخ ها موافق این نظریه نبوده و 100درصد مخالف این بوده که تشویق در روند یادگیری یمی تواندنقش داشته باشد.

Investigating the role of encouragement in academic progress in the primary level of Naseh non-profit primary school

The present research is about the state of encouragement in the girls' schools of Naseh, Dargaz, in the city of Stan.The statistical population of Naseh girl students in Dergz city. From the total of 60 elementary school students, 20 students were randomly selected as a statistical sample. The data analysis methods were used using tables and graphs. The results of the research showed:- Encouragement is effective in the academic progress of students, according to the answers given, 83.33 people agree with this theory.- Encouraging parents has been effective in the progress of students, and according to the answers given, 90% agreed that parents can play a role in academic progress by encouraging their children.- Encouragement has not been effective in students' learning ability, according to the answers, they did not agree with this theory and 100% disagreed that encouragement can play a role in the learning process.

تبلیغات