پژوهش حاضر باهدف ارائه الگوی آموزش مدیریت دانش در شرکت های خدمات پس از فروش خودرویی ایساکو انجام شده است. روش پژوهش ازلحاظ اهداف کاربردی و ازنظر دادها، آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) و ازنظر ماهیت در بعد کیفی، داده بنیاد از نوع خود ظهور و در بعد کمی، پیمایشی مقطعی است. میدان تحقیق این پژوهش را تعدادی از خبرگان (افراد معرفی شده توسط اساتید و دارای دکترای تخصصی و پژوهش در زمینه مدیرت دانش) این حوزه و در بخش کمی کلیه کارکنان شرکت (مدرک لیسانس به بالا و آشنا با مدیریت دانش) به تعداد 140 نفر تشکیل می دهد. روش نمونه گیری در بخش کیفی آگاهانه هدفمند از نوع گلوله برفی بوده و تعداد 18 نفر خبره انتخاب شدند که در خبره شماره 15 به اشباع نظری رسیدیم. در بخش کمی بر اساس فرمول تعیین حجم مورگان 106 نفر به عنوان تعداد نمونه انتخاب شدند. در پژوهش حاضر پس از کدگذاری باز و محوری ابزار سنجش حاصل شده، در قالب یک فرم تنظیم و برای خبرگان جهت کدگذاری انتخابی ارسال و مورد اعتبارسنجی قرار گرفت و بر این اساس پرسشنامه محقق ساخته طراحی و میان نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شده توزیع گردید. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه وتحلیل شد و در پایان الگویی با 7 بعد، 26 مؤلفه و 138 شاخص احصا شد. ابعاد شناسایی شده در یک ساختار متجانس، سازه های الگوی یک مفهوم تحت عنوان الگوی آموزش مدیریت دانش در شرکت های خدمات پس از فروش خودرویی را حمایت می کنند و بر اساس این الگو شرکت های این صنعت می توانند در مسیر تعالی آموزش مدیریت دانش حرکت نمایند. الگوی ارائه شده می تواند به عنوان بنایی برای سازمان ها جهت تعریف اقدام های بهبود و توسعه ای مورداستفاده قرار گیرد.