چکیده

ارزیابی برنامه های درسی همواره یکی از بهترین راه های ارزیابی کیفیت آموزش در نظام های آموزش عالی به شمار می رود. دانشگاه فرهنگیان به عنوان مجری اصلی آموزش های شروع و ضمن خدمت معلمان، ارزیابی برنامه درسی اجرا شده آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این پژوهش با هدف بررسی میزان رضایت مهارت آموزان ماده 28 از برنامه درسی اجرا شده دوره بدو خدمت دانشگاه فرهنگیان انجام گرفت. نوع پژوهش با توجه به هدف کاربردی و روش انجام آن پیمایشی است. جامعه آماری کلیه مهارت آموزان ماده 28 رشته آموزگار ابتدایی استان کهگیلویه وبویراحمد بود که در سال 1401 در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج درحال گذراندن دوره مهارت آموزی بودند. باتوجه به حجم پایین جامعه آماری، تمامی آن ها به تعداد 50 نفر برای انجام پژوهش انتخاب شدند. ابزارگردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت بود که روایی محتوایی آن مورد تایید 5 نفر صاحبنظر قرار گرفت و پایایی آن نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 892/0 به دست آمد. داده های حاصل با استفاده از نرم افزار آماری SPSS محاسبه و در سطح آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که معلمان از برنامه درسی اجراشده دوره مهارت آموزی رضایت ندارند. این نارضایتی در بعد روش های ، راهبردهای اجرایی و آموزشی برنامه درسی بیشتر بود.

This research was conducted with the aim of investigating the level of satisfaction of skill students in Article 28 of the curriculum of the second-service course of Farhangian University

This research was conducted with the aim of investigating the level of satisfaction of skill students in Article 28 of the curriculum of the second-service course of Farhangian University. The type of research is a survey according to the practical purpose and the method of doing it. The statistical population was all the skill learners of Article 28 of elementary teacher training course in Kohgiluyeh and Boyar Ahmad province, who were undergoing a skill training course in 1401 in Shahid Izadpanah campus of Yasouj. Due to the small size of the statistical population, all of them, 50 people, were selected to conduct the research. The data collection tool was a researcher-made questionnaire based on a five-point Likert scale, the content validity of which was approved by 5 experts, and its reliability was obtained based on Cronbach's alpha coefficient of 0.892. The resulting data were calculated using SPSS statistical software and analyzed at the level of descriptive statistics. The results showed that the teachers are not satisfied with the implemented curriculum of the skill training course. This dissatisfaction was more in the dimension of methods, implementation and educational strategies of the curriculum.

تبلیغات