چکیده

هدف از پژوهش حاضر بهینه سازی شاخص های ارزیابی مربیان ورزش کشور بود. این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی، و به صورت آمیخته ترکیبی کیفی – کمی است، که داده های آن به شیوه میدانی و با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردید. نمونه آماری مطالعه شامل 240 نفر از مربیان ورزشی کشور بودند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری برای جمع آوری داده ها، پرسشنامه بهینه سازی شاخص های ارزیابی مربیان ورزش می باشد که روایی صوری پرسشنامه ها توسط 15 نفر از اساتید مدیریت ورزشی تائید شد. پایایی آن ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 971/0 α= مورد تائید قرار گرفت. داده ها با استفاده از روش مدل معادلات ساختاری از طریق نرم افزار SPSS و PLS تحلیل شدند. نتایج ضرایب استاندارد، مقادیر t، مقدار واریانس تبین شده مدل اندازه گیری شاخص های ارزیابی مربیان کشور نشان داد که تمامی سؤالات دارای اثر معناداری (01/0>P) در مدل می باشند. شاخص های فنی اندازه اثر 91/0 و در سطح01/0 p< بالاترین اثر معنادار را بر شاحض ارزیابی داشته است. دیگر شاخص های ارزیابی از بار عاملی بالای در بررسی شاخص های ارزیابی مربیان کشور دارند نتایج مقادیر آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، مقادیر واریانس استخراج شده، مقادیر R2، شاخص های افزونگی با روایی متقاطع و اشتراک با روایی متقاطع مؤلفه های مدل اندازه گیری شاخص های ارزیابی مربیان نشان داد که این شاخص ها مدل اندازه گیری را تایید می نمایند. مدیران و مسئولین مربوطه می توانند از شاخص های ارزیابی، آموزشی، فنی، مدیریتی و رهبری، روانشناسی و شخصیتی – اجتماعی برای ارزیابی مربیان استفاده و همچنین برای انتخاب مربیان تیم های باشگاهی و ملی از این شاخص ها بهره ببرند.

Optimization of the evaluation indicators of the country's sport coaches

The aim of current investigation was Optimization of the evaluation indicators the country's sport coaches.This research is kind of descriptive- anlytic research. And it is done by Traversal- Field method by using questionnaires. Statistical Sample research, including240 person of country's sport coaches that were selecteded by random sampling. Measurement tools for gathering data were Optimization of the evaluation indicators of the country's sport coaches questionnaire that the content validity of the questionnaires confirmed by 15 Sport Managment professors so questionnaire's reliability was approved respectively α= 0/971 By Cronbach's alpha. Data Using Structural Equation Modeling via Software SPSS and LISREL PLS analysis. Results standard coefficient, Values t, and estimated amount variance structural model of evaluation indicators of the country's sport coaches showed that all questions have a significant effect are the model (P< 0/01). Technical indicator with effect size of 0.91 and at the level of (P< 0/01) has had the highest significant effect on the Evaluation indicators. Other Evaluation indicators have High factor load in the considerration of the evaluation indicators the country's sport coaches. Results of Cronbach's alpha values, combined reliability, Extracted variance values, R2 values, Excess indicators, Cross-sectional validity and combined with Cross-sectional validity components the measurement model of the indicators of the coaches showed that these indicators confirm the measurement model. Relevant managers and officials can use the evaluation indicators, educational, technical, and managerial and leadership, psychology and socio-personality to evaluate the coaches. Also, use these indicators to select the coaches of club and national teams.

تبلیغات