نویسندگان: وحید بنیسی

کلید واژه ها: اختلال خواندن روان خوانی دانش آموز پایه ششم

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۱ - ۱۵
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۱۴۱

چکیده

هدف از پژوهش حاضر، برطرف کردن اختلال خواندن امیر علی دانش آموز پایه ششم دبستان هجرت ایچی می باشد. روش تحقیق، روش کتابخانه ای در قالب اقدام پژوهی می باشد. به این منظور، جهت حل مسئله مشکل خواندن در دانش آموزم، به بررسی پژوهش های موجود در این زمینه پرداخته شد و با توجه به یافته های پژوهش ها به راه حل هایی برای حل این مسئله دست یافتم. نتایج نشان می دهد که استفاده از کارت آموزشی توانسته است به نحو چشمگیری درتقویت مهارت های خواندن امیر علی موثر واقع شود. همچنین نتایج نشان داد استفاده از کارت آموزشی و تابلو ارزشیابی توصیفی توانسته به عنوان محرکی در جهت ایجاد یادگیری بیشتر دانش آموز موثر واقع شود و با تحریک انگیزش دانش آموز، مهارت های خواندن را در او تقویت نموده است. امیر علی که در خواندن فوق العاده ضعیف بود و نمی توانست به راحتی از روی درس بخواند و اکثر مواقع سطرها را گم می کرد و بعضی کلمات را با مکث بسیار زیاد می خواند، اکنون با استفاده از راهکارهای اجرا شده، به راحتی می تواند از روی متن های کتاب، روان بخواند و مشکلی در خواندن درس ها ندارد. بنابراین می توان بیان کرد که معلم تا حدود زیادی در حل مشکل خواندن دانش آموز، موفق عمل کرده است.

How was I able to improve the fluency reading problem of the 6th grade student of Hajrat Ichi School?

The aim of the present research is to solve the reading disorder of Amir Ali, a sixth grade student of Hejart Ichi Elementary School. The research method is a library method in the form of action research. For this purpose, in order to solve the problem of reading in my student, the existing researches in this field were examined and according to the findings of the researches, I found solutions to solve this problem. The results show that the use of educational cards has been able to significantly improve Amir Ali's reading skills. Also, the results showed that the use of educational card and descriptive evaluation board has been effective as a stimulus to create more student learning and by stimulating the student's motivation, it has strengthened his reading skills. Amir Ali, who was extremely weak in reading and could not easily read by heart and often lost the lines and read some words with a lot of pause, now by using the implemented solutions, he can easily He can read fluently on the text of the book and has no problem in reading the lessons. Therefore, it can be said that the teacher has succeeded to a large extent in solving the student's reading problem.

تبلیغات