Functional Analysis of Hedges and Boosters in Academic Students Essays: Across Disciplinary Study (مقاله پژوهشی دانشگاه آزاد)
درجه علمی: علمی-پژوهشی (دانشگاه آزاد)
آرشیو
چکیده
Hedging and boosting are significant communicative resources to construe and attain persuasion in different fields and particular genres of academic writing. Hedges allow the researcher to address possible problems, raise objections or anticipate opposition to the research claims while contributing something new to the ongoing dialogue in a research field. Boosters enormously help to achieve the essential writers’ need to convince their readership of the truth in their propositions. They are mainly used whenever writers consider it not too risky to include them in their propositions. This study aims to investigate the frequencies and functions of hedges and boosters in academic students' essays. To meet this end, 96 students' essays (a total of 269.428 words) were selected from the Michigan Corpus of Upper-Level Student Papers (MICUSP), including English and Psychology disciplines. The corpus was analyzed based on Abdollahzadeh (2019)classification of hedges. The results showed that hedges and boosters were frequent enough to be considered in teaching writing, either reducing or increasing the force of written utterances. The results of this study could be used directly in the syllabus designed for academic essay writing.تحلیل عملکردی تردیدها و تقویت کننده ها در مقالات دانشجویان دانشگاهی: مطالعه میان رشته ای
تردید و تقویت به عنوان ابزارهای ارتباطی مؤثر برای توضیح و متقاعدسازی در زمینه های مختلف و ژانرهای نوشتاری دانشگاهی خاص کمک می کند و نقشی حیاتی در واردات متقاعدکننده ارتباطات دانشگاهی ایفا می کند. تردیدها به محققان اجازه می دهند تا به مشکلات احتمالی رسیدگی کنند، با ادعاهای تحقیق مخالفت یا مخالفت کنند، و چیز جدیدی را به گفتگوی موجود کمک کنند. تقویت کننده ها کمک قابل توجهی برای رفع نیازهای اساسی نویسندگان برای متقاعد کردن خوانندگان به اعتماد به استدلال هایشان ارائه می کنند. این تکنیک ها عمدتاً زمانی به کار می روند که نویسندگان ریسک زیادی را در گنجاندن خود نمی بینند. مقاله حاضر به بررسی فراوانی و عملکرد تردیدها و تقویت کننده ها در مقالات دانشجویان دانشگاهی پرداخته است. از این رو، 96 مقاله دانشجویان (در مجموع 269.428 کلمه) از مجموعه مقالات سطح بالای دانشجویی میشیگان (MICUSP) مورد بررسی قرار گرفت. آنها از دو رشته شامل انگلیسی و روانشناسی انتخاب شدند. پیکره بر اساس طبقه بندی تردیدها توسط عبدالله زاده (2019) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. همچنین، از یک دسته از این طبقه بندی برای تجزیه و تحلیل تقویت کننده ها به نوع و عملکرد استفاده شد. نتایج به اندازه کافی فراوانی تردیدها و تقویت کننده ها را تأیید کرد که در آموزش نوشتار در نظر گرفته می شود، یا باعث کاهش یا افزایش نیروی گفته های نوشتاری می شود. علاوه بر این، نتایج این مطالعه می تواند به طور مستقیم در برنامه درسی طراحی شده برای مقاله نویسی دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.