آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۱

چکیده

The present study strived to determine the degree to which collaborative tasks and EFL learners’ gender affected their flow experiences. To this end, first, the researchers selected 56 intermediate-level EFL learners in two intact classrooms at a private language institute in Urmia (Iran) as the participants. Second, they randomly assigned the classes to an experimental group and a control group. Third, they used a flow state questionnaire to determine the participants’ flow experiences prior to the onset of the study. Fourth, they provided the experimental group with collaborative language learning treatment during 12 sessions. Nonetheless, they deprived the control group of this treatment. Finally, they administered the flow state questionnaire to the groups anew to appraise the efficacy of collaborative tasks for augmenting the participants’ flow experiences. The results indicated that the above-mentioned tasks had an advantageous impact on the EFL learners’ flow state of mind. Furthermore, based on the results, female learners’ flow experiences were more positively affected by the collaborative tasks in comparison with the male learners’ flow experiences. The obtained results may empower the teacher educators, syllabus designers, and researchers to take account of the flow state of mind during the process of language acquisition.

بررسی کاربرد فعالیت های مشارکتی برای بهبود تجربیات جریان ذهنی زبان آموزان مرد و زن زبان انگلیسی

مطالعه حاضر تلاش کرد تا میزان تأثیرگذاری فعالیت های مشارکتی و جنسیت زبان آموزان زبان انگلیسی را بر تجربیات جریان ذهنی آنها تعیین کند. بدین منظور، ابتدا پژوهشگران 56 زبان آموز سطح متوسط زبان انگلیسی را در دو کلاس درس (بدون تغییر اعضای کلاس ها) در یک موسسه زبان خصوصی در ارومیه (ایران) به عنوان شرکت کننده ها انتخاب کردند. دوم پژوهشگران به طور تصادفی کلاس ها را به یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل اختصاص دادند. سوم، آنها از یک پرسشنامه وضعیت جریان ذهنی برای تعیین تجربیات جریان ذهنی شرکت کنندگان قبل از شروع مطالعه استفاده کردند. چهارم، آنها در طی 12 جلسه آموزش فعالیت های مشارکتی زبان را به گروه آزمایشی ارائه کردند. با این وجود، پژوهشگران این نوع آموزش را در گروه کنترل ارائه ندادند. در نهایت، آنها پرسشنامه وضعیت جریان ذهنی را دوباره به گروه ها ارائه کردند تا کارایی فعالیت های مشارکتی را برای تقویت تجربیات جریان ذهنی شرکت کنندگان ارزیابی کنند. نتایج نشان داد که این فعالیت ها تأثیر مفیدی بر وضعیت جریان ذهنی زبان آموزان داشت. علاوه بر این، بر اساس نتایج، تجربیات جریان ذهنی زبان آموزان زن در مقایسه با تجربیات جریان ذهنی زبان آموزان مرد به طور مثبت تری تحت تأثیر فعالیت های مشارکتی قرار گرفت. نتایج به دست آمده ممکن است مربیان معلم های زبان انگلیسی، طراحان برنامه درسی و محققان را قادر سازد تا وضعیت جریان ذهنی را در طول فرآیند فراگیری زبان مورد توجه قرار دهند.

تبلیغات