وگرد موجود در سوخت دیزل باعث بروز مشکلات زیادی در ارتباط با آلودگی محیط زیست و خوردگی اجزاء موتورهای دیزلی می گردد. در حال حاضر میزان گوگرد در سوخ دیزل ایران حدود 8/0 درصد وزنی است که بسیار بالاتر از استاندارد قابل قبول جهانی است( در حدود 05/0 در صد وزنی ). به علاوه در میان فرآورده های نفتی ، بیشترین میزان تقاضا و مصرف مربوط به برشهای میان تقطیر نفتی از قبیل سوخت دیزل می باشد. لذا کاهش میزان گوگرد این برشها قسمت مهمی از برنامه توسعه پالایشگاههای کشور می باشد که این هدف را می توان به وسیله فرآیند گوگردزدایی با هیدروژن (HDS) در راکتورهای با بستر قطره ای (Trickle bed) که حالت خاصی از راکتورهای سه فازی می باشند تامین کرد. با توجه به اینکه در گوگردزدایی عمق از گازوئیل ، باید گوگرد موجود در حلقه های تیوقنی جدا شود، لذا در این نوشتار، مدلسازی سینتیکی و شبیه سازی راکتور با بستر قطره ای ، در واکنشهای گوگردزدائی با هیدروژن (HDS) برای ترکیب دی بنزوتیوفن(DBT) موجود در گازوئیل انجام شده است. سپس معادلات مدل از نظر سینتیک، هیدرودپنامیک و انتقال جرم و حرارت در راکتور تنظیم شده است و با استفاده از پارامترهای سینتیکی و خواص فیزیکی فازها به روش عددی Runge-Kutta رتبه چهارحل شده است.