ارتباطات از عوامل بنیادی هویت سازمان و جوهره اصلی مدیریت است . همچنین مدیران به خوبی میدانند که تعارض پارهای اجتنابناپذیر از حیات سازمانی است بنابراین ، برای مدیران اهمیت دارد که پدیدههای تاثیرگذار بر تعارض را شناسایی کنند . تعارض میتواند کارکردی یا غیر کارکردی باشد . در مقاله حاضر تعارض غیرکارکردی مد نظر است و از میان عوامل موثر بر تعارض سازمانی ، موانع ارتباط فردی بررسی میگردد . پنج مؤلفه موانع ارتباط فردی تحت عناوین عدم گشودگی ، عدم همدلی ، عدم حمایتگری ، عدم مثبتگرایی و عد تساوی مورد بررسی قرار گرفته است...