چکیده

امروزه یکی از موضوعهای مورد توجه پژوهشگران ، منتقدین و اجرا کنندگان تئاتر ، « تأویل ( interpretation ‌) » نمایشنامه است . با وجود آنکه در کشور ما ، پیدایش تئاتر به شیوه ی کلاسیک با تأویل آغاز شده و همچنان مورد نظر است ، کمتر مبانی نظری آن مورد مطالعه و بحث قرار گرفته ، در حالی که چنین مقوله ای بنا به اهمیتش سزاوار توجه بسیاری است . با توجه به این مهم ، مقاله پیش رو ا رائه شده که شامل مقدمه ، چهار بخش و نتیجه گیری است : بخش اول : تأویل انتقادی ، تأویل اجرایی ...

تبلیغات