چکیده

در بخش اول این مقاله ، ضمن اشاره به چگونگی ورود سینما به ایران و مشارکت زنان در دو حیطه‌ی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محصولات سینمایی ، به تمایل حضور آنان در سه دوره‌ی سینمایی ایران (از آغاز تا سال 1348) پرداختیم. در ادامه‌ی تقسیم بندی دوره سینمای ایرانی ، به تبیین و تحلیل بازنمایی زنان شاغل در دوره‌های چهارم سینمای ایران می‌پردازیم. دوره‌ی چهارم سینمای ایران که از سال 1349 شروع و تا مقطع انقلاب اسلامی ادامه می‌یابد از دو جنبه قابل بررسی است. سینمای جاهلی و موج نو سینمای ایران در این دوره ظهور می‌یابد که تلاش می‌شود در این مقاله ، به بررسی بازنمایی زنان شاغل در این دو گونه‌ی سینمایی پرداخته شود...

تبلیغات