طراحی الگوی شهرت دیجیتال برند مقاصد گردشگری با بهره گیری از روش داده بنیاد (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
امروزه برندسازی مقاصدگردشگری، به ابزاری قدرتمند برای دگرگونی مناطق بدل گشته و شهرت دیجیتال مقصد گردشگری نیز از عوامل مؤثر بر رقابت پذیری مقاصد می باشد. با توجه به اهمیت بالای این موضوع هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل شهرت دیجیتال برند مقاصد گردشگری می باشد. مطالعه حاضر در چارچوب رویک رد کیفی و با بهره گیری از روش پژوهش داده بنیاد (رویکرد استراوس و کوربین) ص ورت گرفته است. جامعه تحقیق دربرگیرنده اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، مدیران و فعالان حوزه گردشگری بودند و نمونه گیری به صورت هدفمند انجام پذیرفت که تعداد 14 مصاحبه انجام یافت و مبنای پایان یافتن مصاحبه ها، اشباع نظری بود. فرایند تج زیه وتح لیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی با به کارگیری نرم افزار MAXQDA انجام شد. مدل نهایی از مجموع شرایط علی، شرایط زمینه ای، شرایط مداخله گر، مقوله محوری، راهبردها و در نهایت پیامدها و نتایج حاصل از توسعه شهرت دیجیتال برند مقاصد گردشگری تشکیل شده است.Designing a Model of Digital Reputation of Tourism Destinations Brand Using Grounded Theory Method
Today, tourism destination branding, has become a powerful tool for transformation of regions and digital reputation of a tourism destination is one of the main factors affecting its competitiveness. Considering the importance of this issue, the purpose of this research is to provide a digital reputation model for tourism destination brands. This research is of a qualitative type, which has designed the model using Foundation's data theory. The statistical population of this research was university faculty members, managers and tourism activists, and purposeful sampling was used to collect information that, 14 interviews were conducted and the basis for completing the interviews was theoretical saturation. Data analysis was performed in three stages of open, axial and selective coding using MAXQDA software. The final model consists of the totality of causal conditions, contextual conditions, intervening conditions, central category, strategies and consequences of the development of digital reputation of the tourism destination brand.







