الزامات ماهوی صدور کیفر مرگ در حقوق جنایی دولت فدرال آمریکا (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
کیفر مرگ در متن قانون اساسی ایالات متحد آمریکا درنظرگرفته نشده است اما در تاریخ حقوق جنایی این کشور به منزله کیفری برای پاره ای موارد نقض قوانین فدرالی در دسترس بوده است. کیفر مرگ صادره از محاکم فدرالی از سوی دیوان عالی ایالات متحد مخالف قانون اساسی آن کشور شناخته نشده است و این مساله در پرونده فورمن علیه جورجیا در سال 1972 تصریح گردید. با این حال، دیوان مزبور در چند تصمیم خود از دهه 1970 بر اساس متمم هشتم قانون اساسی و منع مجازات های ظالمانه و غیرعادی، محدودیت هایی را بر این کیفر وارد دانست و جنبه هایی از آثار این آراء در قوانین فدرالی اخیر نمایان است. به رغم بازگشت سریع این کیفر در بیشتر ایالت ها، بازگشت کیفر مزبور در دولت فدرالی به سال 1988 برمی گردد و آنهم صرفاً برای دسته بسیار محدودی از جرایم. قانون کیفر مرگ فدرال مصوب 1994 شمار جرایم مشمول این کیفر را به شکل گسترده ای به حدود 60 مورد گسترش داد. سلب حیات عمدی، خیانت به کشور، جاسوسی و قاچاق موادمخدر در سطح گسترده و سردستگی آن در زمره چهار مصداق جرم مستوجب کیفر است که برای صدور آن مستلزم الزامات ماهوی و شکلی ویژه ای است. نوشتار حاضر با تمرکز بر الزامات ماهوی صدور کیفر مرگ به دنبال شناسایی این الزامات و تبیین آنها در حقوق جنایی دولت فدرال آمریکا از رهگذر روش تحقیق توصیفی تحلیلی است.Substantive Requirements for Imposing the Death Penalty in U.S. Federal Criminal Law
The death penalty is not a constitutional provision in the United States, but it has been available as a penalty for certain federal offenses throughout the history of U.S. criminal law. The death penalty imposed by federal courts has not been found unconstitutional by the United States Supreme Court, as was stated in Furman v. Georgia in 1972. However, the Court has placed limitations on the penalty in several decisions since the 1970s based on the Eighth Amendment's prohibition of cruel and unusual punishment, and some effects of these decisions are evident in recent federal law. Despite its rapid return in most states, the federal government's reinstatement of the penalty dates back to 1988 and only for a very limited set of crimes. The 1994 federal death penalty law greatly expanded the number of crimes eligible for the penalty to about 60. Intentional deprivation of life, treason, espionage, and widespread drug trafficking and its leadership are among the examples of crimes punishable by death, each requiring specific substantive and formal requirements for their issuance. The present article, focusing on the substantive requirements for issuing the death penalty, seeks to identify these requirements and explain them in the criminal law of the U.S. federal government through a descriptive-analytical research method.