آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۱۹

چکیده

هدف: پژوهش حاضر به دنبال بررسی تأثیر تبلیغات نوستالژیک بر قصد خرید مصرف کنندگان محصولات دلپذیر است، با در نظر گرفتن نقش میانجی متغیرهایی مانند احساس، خودسازگاری، ادراک و نگرش برند. این مطالعه تلاش دارد تا درک بهتری از اثربخشی بازاریابی نوستالژیک و عوامل میانجی مهم در پاسخ های مصرف کنندگان ارائه دهد.روش: این پژوهش با رویکرد فلسفی اثبات گرایی و با استفاده از روش کمی انجام شده است. استراتژی پژوهش، پیمایشی بوده و از پرسشنامه استاندارد برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری شامل مصرف کنندگان برند دلپذیر در شهر تهران بوده و نمونه گیری به روش غیراحتمالی در دسترس با حجم نمونه 265 نفر انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS استفاده شده است.یافته ها: تبلیغات نوستالژیک می تواند تأثیر مثبت و معناداری بر احساسات، ادراک، خودسازگاری و نگرش مصرف کنندگان نسبت به برند Delpazir داشته باشد. متغیرهای میانجی (احساسات، ادراک، خودسازگاری و نگرش برند) به نوبه خود بر قصد خرید مصرف کنندگان تأثیرگذار هستند. استفاده از تبلیغات نوستالژیک می تواند یک استراتژی مؤثر برای ایجاد ارتباط عاطفی قوی تر با مصرف کنندگان و افزایش قصد خرید آن ها باشد.نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که نتایج نشان می دهد که تبلیغات نوستالژیک می تواند تأثیر مثبت و معناداری بر احساسات، ادراک، خودسازگاری و نگرش برند مصرف کنندگان برند دلپذیر داشته باشد. همچنین، این متغیرهای میانجی نیز به نوبه خود بر قصد خرید مصرف کنندگان تأثیرگذار هستند. این یافته ها می تواند به بازاریابان در طراحی استراتژی های تبلیغاتی مؤثرتر و ایجاد ارتباط عاطفی قوی تر با مصرف کنندگان کمک کند.

The Effect of Nostalgic Advertising on Consumer Purchase Purchase Intention: Examining the Mediating Role of Emotion, Perception, Self-Congruence, and Brand Attitude (Case Study: Delpazir Products)

Objective: The present study seeks to investigate the effect of nostalgic advertising on consumers' purchase intention for Delpazir products, considering the mediating role of variables such as emotion, self-congruence, perception, and brand attitude. This study attempts to provide a better understanding of the effectiveness of nostalgic marketing and important mediating factors in consumer responses.Method: This research was conducted with a positivist philosophical approach and using a quantitative method. The research strategy was a survey and a standard questionnaire was used to collect data. The statistical population included consumers of Delpazir brand in Tehran and sampling was done using a non-probability method with a sample size of 265 people. Structural equation modeling and Smart PLS software were used to analyze the data.Findings: Nostalgic advertising can have a positive and significant effect on consumers' emotions, perception, self-congruence, and attitude towards the Delpazir brand. Mediating variables (emotions, perception, self-congruence, and brand attitude) in turn influence consumers' purchase intention. Using nostalgic advertising can be an effective strategy to create a stronger emotional connection with consumers and increase their purchase intention.Conclusion: The results of the present study indicate that the results show that nostalgic advertising can have a positive and significant effect on the emotions, perception, self-congruence, and brand attitude of consumers of a pleasant brand. Also, these mediating variables in turn influence consumers' purchase intention. These findings can help marketers design more effective advertising strategies and create a stronger emotional connection with consumers.

تبلیغات