آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۱۹

چکیده

هدف: اگر امضای برند به خوبی تبیین و طراحی شده باشد می تواند در قدرت حضور برند در ذهن مصرف کنندگان اثرگذار باشد. علاوه بر این، دانش برند یک موضوع اصلی مرتبط با برند سازی است که به شناخت برند در ذهن مصرف کننده اشاره دارد. مطالعاتی که به ادراک مصرف کننده نسبت به امضا برند پرداخته اند کمتر مورد توجه قرار گرفته است زیرا این موضوع حوزه تحقیقاتی پیچیده با موضوعات مختلفی را در بر می گیرد. از این رو هدف مطالعه حاضر، توسعه دانش و بررسی تاثیر امضا و دانش برند بر افزایش ارزش ویژه برند در صنعت لوازم خانگی است. این صنعت برای کشورهای در حال توسعه که درآمد متوسطی دارند بسیار جذاب است. از دو تئوری اسناد و ارزش انتظار جهت تبیین فرضیه ها استفاده شده است.روش: از نظر هدف توصیفی؛ جهت گیری، کاربردی؛ استراتژی، پیمایش؛ شیوه پژوهش، کمّی؛ قلمرو زمانی، تک-مقطعی و روش جمع آوری داده، پرسش نامه است. با توجه به این که حجم جامعه نامعلوم بود از جدول مورگان برای تعیین حجم نمونه استفاده شد که تعداد 389 نفر به دست آمد. همچنین از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد. در این مطالعه به منظور تنظیم پرسش نامه نهایی، در ارتباط با متغیرهای مدل مفهومی از پرسش نامه استاندارد شده مستخرج از ادبیات استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش مصرف کنندگان یک برند فعال در صنعت لوازم خانگی می باشد. هدف از انتخاب صنعت لوازم خانگی این است که این صنعت برای کشورهای در حال توسعه که درآمد متوسطی دارند بسیار جذاب است ه

The effect of signature and brand knowledge on brand equity with the mediating role of attitude and brand reputation among home appliance consumers

Purpose: If the Brand Signature is well-defined and designed, it can influence the strength of the brand's presence in consumers' minds. Additionally, Brand Knowledge is a key issue related to branding, which refers to brand recognition in the consumer's mind. Studies that have addressed consumer perception of Brand Signature have received less attention because this topic encompasses a complex research area with various subjects. Therefore, the aim of this study is to develop knowledge and investigate the impact of Brand Signature and Brand Knowledge on increasing Brand Equity in the home appliance industry. This industry is very attractive for developing countries with middle incomes. Two theories, Attribution Theory and Expectancy-Value Theory, are used to explain the hypotheses. Method: In terms of purpose, it is descriptive; orientation, applied; strategy, survey; research method, quantitative; time frame, cross-sectional; and data collection method, questionnaire. Given that the population size was unknown, Morgan's table was used to determine the sample size, which was 389 people. Also, simple random sampling was used. In this study, in order to adjust the final questionnaire, standardized questionnaires extracted from the literature were used in relation to the variables of the conceptual model. The statistical population of this research is the consumers of a brand active in the home appliance industry.

تبلیغات