آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۲۱

چکیده

هدف: هدف تحقیق حاضر، بررسی تاثیر یکپارچه اعمال اقدامات حفاظتی در برابر سرقت هویت بر درک هم افزایی مصرف کنندگان از اعتماد، هزینه محصولات/خدمات و عملکرد عملیاتی بر قصد خرید آنلاینی است.روش شناسی پژوهش: جهت جمع آوری داده ها، از پرسشنامه استاندارد 41 گویه ایی با مقیاس لیکرت استفاد شد. برای شناخت آثار سازه ها از مدل  (IT-OPI) استفاده شده است. از طریق یک مصاحبه کوتاه با 650 دانشجو، 242 دانشجو که ماهی یک خرید آنلاینی دارند انتخاب و نهایتا 200 نفر با توجه به تجربه قبلی آن ها در خرید و تناوب تعامل با وب سایت های مختلف به عنوان نمونه در نظر گرفته شد.یافته ها: در تجارت الکترونیک، عملکرد عملیاتی و اعتماد تاثیر بالقوه ای بر پیگیری قصد خرید مصرف کنندگان دارد. به طور سنتی، قیمت همیشه یک موضوع در بازاریابی است. اما برای تجارت الکترونیک این موضوع تاثیر مستقیمی بر قصد خرید ندارد. تاثیر مشترک کلی عملکرد عملیاتی، اعتماد و قیمت بر قصد خرید نه منفی است و نه خنثی. به صورت هم افزایی، استفاده از ابزارهای کنترل کننده سرقت هویت می تواند به طور قابل ملاحظه ای اعتماد مصرف کنندگان را افزایش دهد، که تنها پیش بینی کننده برای پیگیری قصد خرید مصرف کننده است.اصالت/ارزش افزوده علمی: اگر مصرف کنندگان کاربرد مکانیسم های کنترلی در برابر جرایم سایبری، به ویژه سرقت هویت، افزایش قابلیت اطمینان، اعتبار و امنیت تراکنش ها را در فضای آنلاینی پیدا کنند، پرداخت مبلغ بیشتر برایشان اهمیت کمتری دارد. زیرا ایجاد اعتماد در خرید، قیمت نیست بلکه  نیروی پیشران و محرکه است.

The effect of applying protective measures against identity theft on online purchase intention (Sobel mediation analysis approach)

Purpose: The purpose of this research is to investigate the integrated effect of applying protective measures against identity theft on consumers' synergistic perception of trust, cost of products/services, and operational performance on online purchase intention.Methodology: To collect data, a 41-item standard questionnaire with a Likert scale was used. To know the works of structures from the model (IT-OPI) have been used. Through a short interview with 650 students, 242 students who make online purchases once a month were selected, and finally, 200 people were considered as samples according to their previous experience in shopping and frequency of interaction with different websites.Findings: In e-commerce, operational performance and trust have a potential effect on the pursuit of consumer purchase intention. Traditionally, price is always an issue in marketing. However, for e-commerce, this does not have a direct impact on the purchase intention. The overall joint effect of operational performance, trust and price on purchase intention is neither negative nor neutral. Synergistically, the use of identity theft control tools can significantly increase consumer trust, which is the only predictor for pursuing consumer purchase intention.Originality/Value: If consumers find the use of control mechanisms against cybercrime, especially identity theft, to increase the reliability, validity and security of transactions online, paying more is less important to them. Because creating trust in buying is not the price but the driving force.

تبلیغات