آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۱۶

چکیده

هدف این پژوهش، ارائه مدل همسویی استراتژی های جبران خدمات منابع انسانی با راهبردهای سازمان در جهت اثربخشی شرکت بیمه ایران و همچنین سنجش اعتبار آن بود. جامعه آماری بخش کیفی شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و همچنین خبرگان اجرایی آشنا به اجرا، دستورالعمل ها و بخشنامه ها در حوزه جبران خدمت بود که به روش هدفمند 13 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جامعه آماری بخش کمّی را کارشناسان و رؤسا و مدیران شاغل در بیمه ایران تشکیل دادند که 138 نفر از آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده های بخش کیفی از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری و در نرم افزار MAXQDA تحلیل گردید. داده های بخش کمّی نیز توسط پرسشنامه ای تدوین شده بر مبنای خروجی های بخش کیفی پژوهش جمع آوری شد و با نرم افزار Smart PLS تحلیل شدند. نتایج پژوهش مضامین نظام جذب، حفظ و نگهداشت کارکنان؛ برند بیمه ایران؛ قابلیت های اجرایی در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک؛ آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی؛ استراتژی های جبران خدمات منابع انسانی؛ راهبردهای سازمان؛ محدودیت بیمه ایران با قوانین و مقررات کشوری؛ عدم کفایت میزان پرداختی های شرکت؛ اثربخشی شرکت بیمه ایران و توسعه برنامه استراتژیک شرکت را به عنوان مضامین اصلی الگوی همسویی استراتژی های جبران خدمات منابع انسانی با راهبردهای سازمان نشان داد.

تبلیغات