آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۳۷

چکیده

این پژوهش آمیخته و از لحاظ هدف بنیادین است و برحسب روش گردآوری داده ها میدانی محسوب می شود. تکنیک کیفی مورد استفاده شده فراترکیب و در قسمت کمی تحلیل مدل پویای سیستم بوده است. جامعه هدف مدیران و خبرگان بانکداری با مدرک کارشناسی ارشد به بالا و سابقه کاری بالای 10 سال بودند. روش نمونه گیری گلوله برفی و تعداد حجم نمونه باتوجه به اشباع نظری داده ها 7 بوده است. در قسمت کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA به تحلیل مصاحبه ها پرداخته شده و در قسمت کمی با استفاده از نرم افزار Vensim به تحلیل مؤلفه های شناسایی شده پرداخته شده است. براساس نتایج پژوهش، درمجموع 15 مقوله و 54 مفهوم شناسایی و استخراج شدند. این مقوله ها شامل مدیریت هویت برند، ارزش ویژه برند، فرهنگ سازمانی و غیره می باشد. یافته های پژوهش می تواند برای مدیران بانک و کارشناسان بازاریابی نتایج حائز اهمیتی داشته باشد. کاملاً آشکار است که اهمیت این مقوله در صنعت خدمات مالی و بانکداری در ایران، به واسطه تشدید جریان حرکت بانک ها از حالتی ایستا به صنعتی رقابتی و پویا، بیش ازپیش احساس شده است. اهداف پژوهش: طراحی مدل مدیریت برند سازمان در بانک ملت با تمرکز بر لوگوی برند.شناسایی متغیرهای اثرگذار بر مدیریت برند سازمان در بانک ملت و شناسایی ارتباط بین متغیرها بر مدیریت برند این بانک.سؤالات پژوهش:طراحی مدل مدیریت برند سازمان در بانک ملت با تمرکز بر لوگوی برند دارای چه مؤلفه هایی است؟مدیریت برند سازمان در بانک ملت متأثر از چه متغیرهایی است؟

Designing the brand management model of the organization in Bank Mellat with a focus on the brand logo

Objective: The purpose of this study is to design a brand management model of the organization in Bank Mellat with a focus on the brand logo. Sub-objectives include identifying the variables affecting the brand management of the organization and the relationship between the variables on the brand management of this bank.Method: This research is mixed and fundamental in terms of purpose and is considered a field in terms of data collection method. The qualitative technique used has been hybrid and in the quantitative part has been the dynamic model analysis of the system. Research questions: 1) What variables are affected by the brand management in Bank Mellat? 2) What are the relationships between these variables?The target population was managers and banking experts with a master's degree or higher and more than 10 years of work experience. The method of snowball sampling and the number of sample volumes according to the theoretical saturation of the data was 7. The interviews were analyzed using MAXQDA and in the quantitative part, the identified components were analyzed using Vensim .Results: Based on the research results, a total of 15 categories and 54 concepts were identified and extracted. These categories include brand identity management, brand equity, organizational culture, and so on.Conclusion: The importance of this category in the financial services and banking industry in Iran has been felt more than ever due to the intensification of the flow of banks from a static to a competitive and dynamic industry.

تبلیغات