آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۲۰

چکیده

هدف: پژوهش حاضر به بررسی تاثیر راهبردهای سفارشی سازی و غنی سازی اطلاعات بر اعتماد و قصد خرید مشتریان در وب سایت های تجارت الکترونیک و نقش تعدیلگر هوشمندی کسب وکار در این فرآیندها می پردازد.روش شناسی پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش خریداران وب سایت های دیجی کالا و تکنولایف بودند. حداقل حجم نمونه بر اساس روش نمونه گیری معادلات ساختاری 375 نفر بود، بر این اساس نمونه ای متشکل از 385 نفر از خریداران این وب سایت ها گردآوری شد. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ، پایایی همگون و مرکب تایید شد و روایی آن با روش های روایی همگرا (واریانس استخراج شده) و روایی واگرا (فورنل و لاکر و نسبت مونتریت هیتریت) تایید شد. تحلیل های آماری با نرم افزار اسمارت پی ال اس 4 و رویکرد PLS_SEM انجام شد.یافته ها: تجزیه نتایج نشان دادند که اعتماد به طور مثبت بر قصد خرید تاثیر دارد و سفارشی سازی خدمات از طریق اعتماد بر قصد خرید اثرگذار است. همچنین، غنای اطلاعات هم به طور مستقیم و هم از طریق اعتماد بر قصد خرید تاثیر می گذارد. هوشمندی کسب وکار تاثیر منفی بر رابطه بین سفارشی سازی خدمات و اعتماد داشت؛ اما تاثیر معناداری بر رابطه بین غنای اطلاعات و اعتماد نداشت.اصالت/ارزش افزوده علمی: به معنای کاری است که شما انجام می دهید و از دیدگاه خود شما است، اگرچه ممکن است برای حمایت از استدلال خود از کارای تحقیقاتی دیگران استدلال کنید.

Evaluating the role of customization and information enrichment strategies on trust and purchase: The moderating role of intelligence in enhancing consumer experience (case study: Online store customers)

Purpose: The current research examines the impact of customization and information richness strategies on customer trust and purchase intention on e-commerce websites, as well as the moderating role of business intelligence in these processes.Methodology: His research is applied in its purpose and correlational in its method. The statistical population consisted of buyers from the Digikala and TechnoLife websites. The minimum sample size based on structural equation modeling sampling methods was 375 individuals, and a sample of 385 buyers from these websites was collected. Data collection was done using a questionnaire. The reliability of the questionnaire was confirmed using Cronbach's alpha, composite reliability, and convergent validity (extracted variance), and discriminant validity (Fornell-Larcker criterion and HTMT ratio). Statistical analyses were conducted using Smart PLS 4 software and the PLS-SEM approach.Findings: The results indicated that trust positively affects purchase intention, and service customization influences purchase intention through trust. Information richness also affects purchase intention both directly and through trust. Business intelligence had a negative impact on the relationship between service customization and trust but did not have a significant effect on the relationship between information richness and trust.Originality/Value: This refers to the work you are doing from your perspective, even though you may support your arguments with research conducted by others.

تبلیغات