آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۶۵

چکیده

این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات کیفی و کمی است. تحلیل های بخش کتاب سنجی مربوط به بخش کیفی و تحلیل های شبکه عصبی مربوط به بخش کمی می باشد روش بررسی کتاب سنجی سیستماتیک با نرم افزار VOSviewer و زبان برنامه نویسی R انجام شد. سه خوشه اصلی در بخش تجزیه و تحلیل هم رخدادی واژگان شناسایی شد، که شامل: (1) نوآوری در جاذبه های گردشگری رویداد (2) درگیری ذهنی نسبت به دلبستگی مقصد گردشگری رویداد (3) تجربیات گردشگری رویداد در رسانه های اجتماعی. در بخش کمی پس از نتایج چارچوب TCM-ADO در تحلیل های شبکه عصبی روی خوشه ها برای پیش بینی قصد بازدید مجدد گردشگری رویداد انجام شد. نتایج حاکی از آن است که متغیرهای رسانه های اجتماعی، تجربه و جاذبه های گردشگری، رضایت، وفاداری، نگرش های، درگیری ذهنی و وابستگی به محل برقصد بازدید مجدد اثرگذار می باشد.

Identifying factors affecting event tourism: bibliometric approach and artificial neural networks (ANN)

This research is a part of qualitative and quantitative research in terms of practical purpose and terms of method. The analyses of the bibliometric section are related to the qualitative section and the neural network analyses are related to the quantitative section. The method of systematic bibliometric review was carried out with VOSviewer software and R programming language. Three main clusters were identified in the vocabulary co-occurrence analysis section, which include: (1) innovation in event tourism attractions (2) mental engagement towards event tourism destination attachment (3) event tourism experiences in social media. In the quantitative section, following the results of the TCM-ADO framework, neural network analyses were performed on the clusters to predict event tourism revisit intention. The results indicate that the variables of social media, experience, and tourist attractions, satisfaction, loyalty, attitudes, mental involvement and dependence on the place effect revisiting.

تبلیغات