آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۳

چکیده

Abstract The necessity of using online education during the Coronal virus pandemic and the barriers created by the absence of face-to-face instruction has shifted the researchers’ focus to web-based instruction and assessment. In this regard, an explanatory sequential mixed-methods design was selected to consider the effects of web-based dynamic assessment (DA) on learners' grammar accuracy, autonomy, and attitudes. To this end, a convenient sample of 60 male English as a Foreign Language (EFL) learners was chosen and categorized into two groups of web-based dynamic assessment and a control group. The data collection tools were a pretest and posttest of grammar, a pretest and posttest of autonomy, and a semi-structured interview. The participants were exposed to web-based DA via a designed web based on the level and the students’ needs in grammar, whereas the learners in the control group learned the grammar through the traditional method of instruction. Based on the results of ANCOVA and Mann-Whitney U test, the learners’ grammar accuracy and autonomy mean scores in web-based DA increased compared to those of the control group. In addition, the results of interview showed that the learners had a positive attitude toward web-based dynamic assessment treatment. The results of the semi-structured interview with the experimental group verified the quantitative results. The platform and methods employed in this study suggest encouraging implications for the field of language instruction which will be discussed.

تأثیر ارزیابی پویا مبتنی بر وب بر دقت گرامری و استقلال زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی و نگرش آنها به ارزیابی پویا مبتنی بر وب

ضرورت استفاده از آموزش آنلاین در طول همه گیری ویروس کرونا و موانع ایجاد شده به دلیل عدم آموزش حضوری، تمرکز محققان را تغییر داده است به آموزش و ارزیابی مبتنی بر وب.در این راستا، یک طرح ترکیبی متوالی توضیحی برای در نظر گرفتن اثرات ارزیابی پویا مبتنی بر وب (DA) بر دقت دستور زبان، استقلال، و نگرش زبان آموزان انتخاب شد. برای این منظور، یک نمونه مناسب از 60 زبان آموز مرد انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) انتخاب و در دو گروه ارزیابی پویا مبتنی بر وب و گروه کنترل دسته بندی شدند. ابزار گردآوری داده ها، پیش آزمون و پس آزمون دستور زبان، پیش آزمون و پس آزمون خودمختاری و مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. شرکت کنندگان از طریق یک وب طراحی شده بر اساس سطح و نیازهای دانش آموزان در دستور زبان در معرض DA مبتنی بر وب قرار گرفتند، در حالی که فراگیران گروه کنترل گرامر را از طریق روش سنتی آموزش آموختند. بر اساس نتایج آزمون ANCOVA و Mann-Whitney U، میانگین نمرات دقت گرامر و استقلال زبان آموزان در DA مبتنی بر وب در مقایسه با گروه کنترل افزایش یافت. علاوه بر این، نتایج مصاحبه نشان داد که فراگیران نگرش مثبتی نسبت به درمان ارزیابی پویا مبتنی بر وب داشتند. نتایج مصاحبه نیمه ساختاریافته با گروه آزمایش نتایج کمی را تأیید کرد. پلت فرم و روش های به کار گرفته شده در این مطالعه، مفاهیم دلگرم کننده ای را برای حوزه آموزش زبان پیشنهاد می کند که مورد بحث قرار خواهد گرفت.

تبلیغات