چکیده

یکی از گونه های عکاسی، عکاسی مفهومی است که با هدف جلب توجه بیشتر مخاطب به یک پیام خلق می شود. این پیام، صریح و روشن نیست، بلکه توجه بیشتر بیننده را می طلبد تا به درک او از صحنه منجر شده و اثرگذاری چشمگیری در او اتفاق بیفتد. پژوهش حاضر به دنبال آن است تا در کنار تعریف ماهیت عکاسی مفهومی، کاربردهای آن را در دنیای تجارت و کسب و کار بررسی کند. با توسعه ابزارهای دیجیتال، دنیای تبلیغات نیز به موازات آن پیچیده تر شده و رقابت برای اثرگذاری محصولات و خدمات بر روی مخاطب به رشد عجیبی رسیده است. در این میان، عکاسی مفهومی با استفاده از زبان خاص خود، اثرگذاری چشمگیری بر مخاطب داشته و دارد. به نظر می رسد شناخت دنیای عکاسی مفهومی و روندهای حاکم بر آن، برای محققان رشته عکاسی و تبلیغات ضروری است. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این مسئله است که این عکاسی مفهومی چیست، چه ملزوماتی دارد و کاربردهای آن در دنیای تبلیغات شامل چه مواردی می تواند باشد.

Conceptual Photography and Its Application in Advertising

Conceptual photography is a type of photography that is designed to attract more attention to a message. Although the message is not explicit and clear, it requires more attention from the viewer to help them understand the scene and have a significant effect on them. The current research is focused on defining the nature of conceptual photography and examining its applications in the world of trade and business. With the development of digital tools, the world of advertising has also become more complicated in parallel, and the competition for the impact of products and services on the audience has grown strangely. Using its language, conceptual photography has had and continues to have a significant impact on the audience. For researchers in the field of photography and advertising, knowing the world of conceptual photography and its trends is crucial. The purpose of the current research is to answer the question of what conceptual photography is, what its requirements are, and what its applications in the advertising world can encompass.
photography, conceptual photography, effect, advertising

تبلیغات