آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۶

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی میزان اثربخشی انگیزه یادگیری بر توسعه حرفه ای و مهارت های ارتباطی دبیران ورزش شهرستان نقده می باشد. روش پژوهش توصیفی – تحلیلی از نوع همبستگی می باشد. حجم جامعه آماری دبیران ورزش شاغل در کلیه مدارس شهرستان نقده می باشد که حجم نمونه 136 نفر بوده است؛ که کل جامعه آماری به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد مهارت های ارتباطی (بارتون جی ای) و توسعه حرفه ای (پاترسون) استفاده گردیده است. هر دو پرسشنامه دارایی روایی و پایایی قابل اعتماد می باشند (851/0 و 941/0)؛ و به منظور تجزیه وتحلیل داده ها در روش های آمار توصیفی، استنباطی از معادلات ساختاری استفاده گردیده است. نتایج نشان داد انگیزه یادگیری بر توسعه حرفه ای دبیران ورزش در تمام ابعاد تأثیر دارد؛ و همچنین انگیزه یادگیری بر کل مؤلفه های مهارت های ارتباطی دبیران مؤثر است درنتیجه می توان اذعان نمود یادگیری بر توسعه ای حرفه ای و مهارت های ارتباطی دبیران تأثیر دارد.

تبلیغات