چکیده

متن

کتابخانه کوثر قرآن با هدف:
۱. شناسائی، گردآوری ، بررسی و ارزیابی کتب منتشر شده در زمینه علوم، فرهنگ‌ومعارف‌قرآن‌واهل‌بیت‌عصمت وطهارت(ع)
۲. بر انگیختن توجّه و اهتمام نویسندگان، ناشران و مراکز قرآنی به علوم، فرهنگ و معارف قرآنی .
۳. تقدیروتجلیل‌ازپدیدآورندگان‌و‌دست‌اندرکاران‌آثار‌مکتوب‌قرآنی
۴. معرفی آثار برتر به مخاطبین (مولفان برتر- ناشران برتر)
۵. فراهم آوردن زمینه طرح و تبلیغ کتاب های مرتبط با علوم ، فرهنگ و معارف قرآن
تاسیس شده و فعالیت خود را از نیمه دوم سال ۸۳ آغاز نموده و تابحال به معرفی ۲۲ اثر قرآنی پرداخته است. بی شک تاسیس کتابخانه کوثر قرآن با اهداف فوق موجب شکوفا ئی بیش از پیش هویت قرآنی و پایداری فرهنگ و تمدن قرآنی و رونق گیری عرصه اطلاعّات میراث مکتوب قرآنی خواهد بود.
در چهارمین گام مراکز و موسسات انتشاراتی «نشر سابقون قم»، «نشر بهشت بینش»، «انتشارات امیرکبیر»، «انتشارات پژوهش نوین سپاهان اصفهان»، «نشر همای رحمت اصفهان» به عضویت کتابخانه تخصصی کوثر قرآن در آمده و آثار قرآنی آنها جهت بررسی- نقد و معرفی ارائه شده است. که از مسئولین و مدیران این مراکز و مولفان گرانقدر کُتب ارسالی تشکر نموده و از سایر موسسات و مراکز انتشاراتی دعوت به عضویت می نمائیم.
آدرس ارسالی آثار قرآنی: اصفهان- موسسه فصلنامه قرآنی کوثر- کتابخانه تخصصی کوثر قرآن- صندوق پستی ۴۳۴-81465
تازه های قرآنی :
١) علاّمه طباطبائی
این کتاب شناختنامه علاّمه طباطبائی از حیث علمی- اخلاقی و قرآنی است- حجه الاسلام احمد لقمانی نویسنده این کتاب عناوین «سپیده سیادت» ، «طلوع عشق و اندیشه»، «یادگاری های ماندگار»، «جلوه های جاودانه» و «عرش برین» را برای سر فصلهای مطالب این کتاب که در ۱۲۰ صفحه نگارش شده انتخاب نموده است نویسنده در این کتاب تحت عنوان علاّمه و قرآن از قول استاد حسن زاده آملی آورده است: «علاّمه سوره والعصر قرآن بود ، سورة زنده متحرک بود. این حقایق در او نشسته بود و خود وی نیز به این سوره مبارکه قرآن عنایت خاصی داشت. در تفسیر المیزان پیرامون این سوره می فرماید: «خداوند متعال جمیع معارف قرآنی و حقایق الهی و انسانی را در این سوره کوچک بیان فرموده است. این کتاب به همت مؤسسه انتشارات امیرکبیر منتشرگردیده است.
شایان ذکر است کتاب های (رزق- روزی و رفاه) ، (خوشبختی چیست) ، (هدف آفرینش) (استخاره و نقش آن در زندگی) از دیگر کتب قرآنی حجه الاسلام احمد لقمانی است که توسط انتشارات بهشت بینش منتشر شده است.
۲) شمیم مهر
این کتاب و دو کتاب دیگر (باران مهر) و (ترنم مهر) مجموعه پرسش های جوانان است که با ادبیات روز توسط جمعی از پژوهشگران و زیر نظر دکتر محمد علی رضائی اصفهانی پاسخ داده شده است. مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی(ع) برای گسترش فضای قرآنی در بین جوانان اقدام به تهیه این کتُب با همکاری انتشارات پژوهش های تفسیر و علوم قرآن نموده است. از جمله پرسش های مطرح در این سه جلد کتاب عبارتند از (‌قرآن وسکولاریسم ، هدف آفرینش جهان، شبیه سازی و قرآن، مراتب نفس انسان، غفلت و راهکارهای درمان آن، آرزوها و معنویت، مقدس بودن اعداد، حادثه ۱۱ سپتامبر و آیه ۱۰۹ سوره توبه، مدیریت شهوت - عشق و راهکارهای آن)
۳) طلوع
طلوع عنوان فصلنامه تخصصی مذاهب و فرق اسلامی مدرسه عالی امام خمینی (ره) است. در شماره ۱۲ این فصلنامه (آرای دکتر ذهبی نویسنده کتاب ( التفسیر و المفسرون) و شخصیت دکتر محمد حسین ذهبی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
۴) احکام قرآن
این کتاب با طرح بیش از ۱۰۰۰ مساله اعتقادی و اخلاقی بر اساس آیات قرآن کریم یک سیرة مطالعاتی هدفمند را برای بکارگیری دستورات و احکام قرآن مجید در زندگی روزمرة و انس با آیات قرآن کریم مطرح نموده است. نویسند کتاب آقای حمید جعفری کتاب خود را در ۳۲۵ صفحه به رشته تحریر در آورده است و کتاب مذکور به همت انتشارات نوین سپاهان اصفهان منتشر گردیده است.
۵) داستان های آسمانی
این کتاب در ۳ جلد به طرح ۹۰ نود داستان قرآنی پرداخته است این داستان ها در ۲۵۰ صفحه و در سه جلد کتاب مذکور توسط آقای مظفر حاجیان به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات همای رحمت به زیور طبع آراسته گردیده است.
۶) فهرست نامه قرآن کریم
این کتاب در ۱۶۳ صفحه حاوی اطّلاعات دسته بندی شده ای پیرامون قرآن کریم می باشد توسط آقای پرویز محمدی به رشته تحریر در آمده و آقای محمد نیکو بخت آنرا تدوین و انتشارات همای رحمت آنرا منتشر ساخته است. از جمله مسائل مطروحه در کتاب کشف موضوعی مباحث قرآن کریم می باشد.
۷) بیماری های زبان
این کتاب بیماری های زبان را از منظر قرآن کریم و روایات در ۵۶ صفحه ارائه نموده است. تالیف و تدوین مطالب این کتاب توسط منصوره عابدیان اصفهانی صورت گرفته و به همت نشر همای رحمت به زیور طبع آراسته گردیده است.
۸) احکام صالحین
این کتاب در بر دارنده احکام مبتلا به نوجوانان تازه به سن تکلیف رسیده است که به صورت دسته بندی شده و با زبان ساده برای آنها در ۷۲ صفحه تنظیم گشته است.این کتاب را آقای شهاب الدین ذوفقاری به رشته تحریر آورده و انتشارات همای رحمت آنرا منتشر ساخته است.
۹) فاطمه زهرا (علیها السّلام) بقیه النبوﺓ
این کتاب به طرح سیرة قرآنی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) پرداخته است- مطالب این کتاب که در ۱۶۰صفحه تنظیم یافته و توسط پژوهشگر معاصر آقای مظفر حاجیان به رشته تحریر در آمده شایان توجّه است از این پژوهشگر کتاب های (نماز حدیث عشق)، (همراه با قرآن)، (راهنمای انتخاب دوست از منظر قرآن)، (لطیفه های قرآنی) و (داستان یک اذان) به رشته تحریر آمده که تمامی این آثار به همت انتشارات همای رحمت اصفهان منتشر گردیده است. وجه مشترک تمامی کُتب یاد شده بهره گیری از ادبیات زمانه و سادگی متن می باشد که استفاده را برای نسل جوان تسهیل نموده است.

تبلیغات