آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۷

چکیده

امروزه کاهش هزینه ها به همراه بالا بردن کیفیت خدمات و محصولات، برای شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از ابزارهای دستیابی به این امر، برون سپاری است. یکی از مشکلات عمده ای که در سازمان ها و بخش ها در سطوح گوناگون جامعه؛ به ویژه سازمان ها وجود دارد، نبود الگوی مناسب است. هدف اساسی پژوهش حاضر عبارت است از طراحی و برازش مدل برون سپاری فعالیت های منابع انسانی بانک پارسیان. قابل ذکر است که با استفاده از طرح متوالی اکتشافی (کیفی و کمی) این مطالعه به انجام رسید. داده های لازم در فاز کیفی با انجام مصاحبه عمقی با 24 نفر از خبرگان حوزۀ بانکداری اسلامی و مدیران بانک پارسیان که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، جمع آوری شدند. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل مضمون از نوع شبکه مضامین تحلیل شده و مدل مفهومی برون سپاری فعالیت های منابع انسانی تهیه شدند. نتایج کیفی پژوهش نشان دادند که مدل مطلوب برون سپاری فعالیت های منابع انسانی بانک پارسیان با 9 تم اصلی شامل: عوامل مدیریتی، عوامل استراتژیکی، عوامل مربوط به کیفیت، عوامل ایمنی، عوامل مربوط به خدمت، عوامل تکنولوژیکی، عوامل سیاسی، عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی مفهوم پردازی شد. در فاز کمی پژوهش به منظور ارزیابی و آزمون مدل از مطالعه پیمایشی استفاده گردید. با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته مأخوذ از مضامین پایه ای مطالعه کیفی، داده های پژوهش از روی 397 نفر از مدیران و کارمندان بانک پارسیان شهر تهران که با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شده بودند، گردآوری شدند. نتایج کمی پژوهش نشان دادند که مدل تجربی اندازه گیری از برازش قوی برخوردار است. همچنین بُعد اقتصادی توانسته است در سنجش مدل تجربی، بیشترین سهم را دارا باشد.

Optimal development and development of the outsourcing model of human resource activities of Parsian Bank

Today, reducing costs along with improving the quality of services and products, is of particular importance to companies. One of the tools to achieve this is outsourcing. One of the major problems in organizations and sectors at various levels of society; In particular, there are organizations, the lack of a proper model. The main purpose of this study is to design and fit the outsourcing model of Parsian Bank#39;s human resources activities. It is noteworthy that this study was performed using a sequential exploratory design (qualitative and quantitative). Necessary data in the qualitative phase were collected by in-depth interviews with 24 experts in the field of Islamic banking and managers of Parsian Bank who were selected by purposive sampling. The research data were prepared using the content analysis method of the network of analyzed themes and the conceptual model of outsourcing of human resources activities. Qualitative results of the study showed that the optimal model of outsourcing the human resources activities of Parsian Bank with 9 main themes including: managerial factors, strategic factors, quality factors, safety factors, service factors, technological factors, political factors, economic factors, social factors It was conceptualized. In the quantitative phase of the research, a survey study was used to evaluate and test the model. Using a researcher-made questionnaire based on the basic themes of qualitative study, research data were collected from 397 managers and employees of Parsian Bank in Tehran who were selected by multi-stage cluster sampling. Quantitative research results showed that the experimental model of measurement has a strong fit. Also, the economic dimension has been able to have the largest share in measuring the experimental model.

تبلیغات