چکیده

زمینه و هدف : تحقیق حاضر با هدف تحلیلی بر نقش ارزش ویژه برند هتل با تأکید بر رشد و شکوفایی در صنعت گردشگری انجام شده است. روش شناسی : روش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی و ابزار گردآوری اطلاعات بصورت مطالعات کتابخانه ای می باشد، لذا از مقالات به روز، کتاب های معتبر، اسناد کتابخانه ای و منابع معتبر اینترنتی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. یافته ها : یافته ها حاکی از آن است که تجربه خوب مهمانان باعث شکل گیری ارزش ویژه برای برند هتل می شود، همان طور که تجربه ناخوشایند باعث تخریب برند هتل در ذهن مهمانان می شود.افراد برای انتخاب برند هتل نیازی به تجارب گذشته ندارند و از طریق رسانه ها و تبلیغات دهان به دهان می توانند هتلی خاص را انتخاب کنند و این موضوع اهمیت ارزش ویژه برند را می رساند. نتیجه گیری و پیشنهادات : نتایج حاکی از آن است که هتلی که دارای ارزش ویژه برند قوی است می تواند مواردی از جمله افزایش واکنش مطلوب مهمانان به تغییرات قیمت،توسعه برند،افزایش وفاداری مهمان، صبرو بردباری مهمانان در شرایط بحرانی،سودآوری بالاتر و ارزش بالاتر بازار را انتظار داشته باشد. و همچنین پیشنهاد می شود که صاحبان برند به ارزش ویژه برند هتل توجه داشته باشند از جمله مزایای این امر برای صاحبان برند عبارت است از: توانایی ارائه قیمت های مناسب تر نسبت به هتل های رقیب،توانایی کسب سهم بازار بیشتر،توانایی حفظ مشتریان از طریق ایجاد وفاداری به برند و کاهش هزینه های بازاریابی است. نوآوری و اصالت : نوآوری و اصالت مطالعه حاضر در این است که بر نقش ارزش ویژه برند هتل با تأکید بر رشد و شکوفایی در صنعت گردشگری توجه شده است و نتایج آن می تواند برای مدیران هتلها و ... مفید واقع شود. 

An analysis of the role of Hotel brand equity with an emphasis on growth and prosperity in the tourism industry

Context and Purpose : The current research has been done with the purpose of analysis on the role of the special value of the hotel brand with an emphasis on growth and prosperity in the tourism industry. Design/methodology/approach : The method used in this research is descriptive and the means of collecting information is in the form of library studies, so up-to-date articles, authentic books, library documents and authentic internet sources have been used to collect information. Findings : The findings indicate that the good experience of the guests causes the formation of a special value for the hotel brand, just as the unpleasant experience causes the destruction of the hotel brand in the minds of the guests. People do not need past experiences to choose the hotel brand and through Media and word-of-mouth advertising can choose a particular hotel, and this issue conveys the importance of special brand value. Conclusion : The results indicate that a hotel with a strong brand value can expect things such as an increase in the favorable reaction of guests to price changes, brand development, increase in guest loyalty, patience and tolerance of guests in critical situations, higher profitability and higher market value. be And it is also suggested that the brand owners pay attention to the special value of the hotel brand. Among the advantages of this for the brand owners are: the ability to offer more suitable prices compared to competing hotels, the ability to gain more market share, the ability to retain customers from It is the way to create brand loyalty and reduce marketing costs. Originality/value : The innovation and originality of the present study is that the role of the special value of the hotel brand has been paid attention to, with emphasis on growth and prosperity in the tourism industry, and its results can be useful for hotel managers, etc. 

تبلیغات