Foreign Languages and Computer-Assisted Learning: New Principles for Language Assessment in Teletandem?
آرشیو
چکیده
In this chapter I review principles and practical aspects of language assessment in foreign language (FL) learning, more specifically with a focus on Computer-Assisted Language Learning (CALL) and other contexts in which computers are used as a means for distance learning and for language assessment (Computer-Aided Assessment - CAA). Assessment constitutes an essential dimension of learning experiences and it is an aspect of most formal processes of language teaching and learning. Language assessment may involve language testing, as well as other procedures and instruments such as observations, performance tasks, portfolios and self-evaluation, and by combining information from various sources of assessment one is able to obtain more valid and reliable results. I draw on the literature on CALL and on language assessment, and on data collected within the scope of the Teletandem Brazil Project: foreign languages for all (henceforth TBP), to support my position on principles that may or may not characterize language assessment in the context of teletandem interactions. CAA is defined as any type of activity in which computers are used to support a process of assessment apart from and beyond their simple function to store and transmit information. CAA helps faster assessment, increases the quality and quantity of information detected, and maximizes the provision of feedback about language assessment processes. In the TBP project, undergraduate students from a Brazilian university interacted with students from universities abroad, by means of computer programmes for synchronous communication, microphones and webcams. Besides the claims about CALL from the literature, I make reference to teletandem interactions in both EFL and Portuguese as a foreign language, considering occasions in which teletandem agents evaluate each other linguistic performances. I also analyse a questionnaire for evaluation in teletandem, which does not focus on language assessment but rather on the experience of interacting in the teletandem context and on the tools used for communication. No clear distinctions were found to exist between CAA and more traditional procedures for language assessment. Principles for CAA seem to combine traditional bases for language assessment and testing with a number of pedagogical principles that underpin distance learning.زبان های خارجی و یادگیری به کمک کامپیوتر: اصول جدید برای ارزیابی زبان در Teletandem؟
در این مقاله به بررسی اصول و جنبه های عملی ارزیابی زبان در یادگیری زبان های خارجی (FL) می پردازم، به ویژه با تمرکز بر یادگیری زبان به کمک رایانه (CALL) و سایر زمینه هایی که در آن رایانه ها به عنوان ابزاری برای یادگیری از راه دور استفاده می شوند. ارزیابی زبان (Computer-Aided Assessment - CAA). ارزشیابی یک بعد اساسی از تجربیات یادگیری را تشکیل می دهد و جنبه ای از اکثر فرآیندهای رسمی آموزش و یادگیری زبان است. ارزیابی زبان ممکن است شامل آزمون زبان و همچنین روش ها و ابزارهای دیگر مانند مشاهدات، وظایف عملکرد، نمونه کارها و خودارزیابی باشد و با ترکیب اطلاعات از منابع مختلف ارزیابی، فرد می تواند به نتایج معتبرتر و قابل اعتمادتری دست یابد. من از ادبیات مربوط به CALL و ارزیابی زبان و داده های جمع آوری شده در محدوده پروژه Teletandem برزیل استفاده می کنم: زبان های خارجی برای همه (از این پس TBP)، برای حمایت از موضع خود در مورد اصولی که ممکن است مشخصه ارزیابی زبان باشند یا نباشند. زمینه تعاملات تله تاندم CAA به عنوان هر نوع فعالیتی تعریف می شود که در آن رایانه ها برای پشتیبانی از فرآیند ارزیابی جدا از و فراتر از عملکرد ساده آنها برای ذخیره و انتقال اطلاعات استفاده می شوند. CAA به ارزیابی سریعتر کمک می کند، کیفیت و کمیت اطلاعات شناسایی شده را افزایش می دهد و ارائه بازخورد در مورد فرآیندهای ارزیابی زبان را به حداکثر می رساند. در پروژه TBP، دانشجویان مقطع کارشناسی از یک دانشگاه برزیل با استفاده از برنامه های کامپیوتری برای ارتباطات همزمان، میکروفون و وب کم با دانشجویان دانشگاه های خارج از کشور تعامل داشتند. علاوه بر ادعاهای مربوط به CALL از ادبیات، من به تعاملات تله تاندم در هر دو زبان انگلیسی و پرتغالی به عنوان یک زبان خارجی اشاره می کنم، با توجه به مواردی که در آن عوامل تله تاندم عملکردهای زبانی یکدیگر را ارزیابی می کنند. من همچنین پرسشنامه ای را برای ارزیابی در تله تاندم تحلیل می کنم که بر ارزیابی زبان تمرکز نمی کند، بلکه بیشتر بر تجربه تعامل در زمینه تله تندم و ابزارهای مورد استفاده برای ارتباط متمرکز است. هیچ تمایز واضحی بین CAA و روش های سنتی تر برای ارزیابی زبان یافت نشد. به نظر می رسد اصول CAA پایه های سنتی ارزیابی و آزمون زبان را با تعدادی از اصول آموزشی که زیربنای یادگیری از راه دور هستند، ترکیب می کند. با این وجود، CALL و CAA می توانند در جنبه های مختلف آموزش زبان کمک کنند، به ویژه زمانی که تعداد زیادی از زبان آموزان درگیر فرآیندهای آموزش و یادگیری هستند. با این حال، این اصول یک پارادایم جدید در ارزیابی زبان را مشخص نمی کنند، زیرا معیارهای زبانی که عوامل تله تندم ارزیابی خود را بر اساس آن ها انجام می دهند، بسیار شبیه به معیارهایی است که برای مثال، با استفاده از آزمون های کاغذی و مدادی، زیربنای ارزیابی و آزمون زبان است. مقاله را به پایان می رسانم که نیاز به بررسی بیشتر و ایجاد اصولی برای ارزیابی زبان در زمینه های الکترونیکی را نشان می دهد.
ارزیابی،آموزش زبان به کمک کامپیوتر (CALL)،آموزش از راه دور،زبان های خارجی،تله تاندم