چکیده

در دنیای رقابتی کسب وکار امروز، صنایع و سازمان های گوناگون برای ارتقای ارتباط خود با مشتریان، از استراتژی های گوناگون مدیریت ارتباط با مشتری، بهره می گیرند. اما امروزه روش های سنتی ارتباط با مشتری جوابگوی مدیریت این ارتباط بین مشتری و سازمان ها نیست. این پژوهش به بررسی تاثیرگذاری بازاریابی شبکه های اجتماعی بر مشارکت مشتری در خلق ارزش در صنعت کفش و چرم پرداخته است. پژوهش حاضر توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان صفحه اینستاگرام شرکت نوین چرم است که تعداد آن ها نامحدود است وطبق جدول مورگان حجم نمونه برابر با 384 نفر تعیین شد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه های استاندارد بود و که داده های جمع اوری شده بوسیله روش معادلات ساختاری و نرم افزار PLS3تجریه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بازاریابی رسانه های اجتماعی بر مشارکت مشتری با برند، تاثیر معناداری دارد؛ مشارکت مشتری تاثیر معناداری بر خلق ارزش داشت؛ تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر خلق ارزش، مثبت و معنادار بود؛ و سرانجام نقش میانجی مشارکت مشتری با برند در رابطه بین بازاریابی رسانه های اجتماعی و خلق ارزش، معنادار بود.

تبلیغات