چکیده

آزادی دریانوردی یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین اصول رژیم حقوقی حاکم بر محیط های دریایی است. این اصل یکی از ارکان حقوق دریاها را تشکیل می دهد و منشاء حقوق بین الملل مدرن است. دریا کانال اصلی ارتباط و همکاری بین دولت ها است و بنابراین باید آزاد باشد و نباید در انحصار یک دولت باشد و توسط یک دولت کنترل نشود. یک دولت فقط می تواند ادعای کنترل بر منطقه ای را داشته باشد که به طور مؤثر تحت اختیار و حاکمیت او  است. کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها به طور گسترده در مواد 17 تا 26، 36، 38، 52، 58، 78 و 87 به جنبه های مختلف آزادی دریانوردی اشاره می کند. اشکال مختلف بیان شده از این آزادی، همه به یک معناست و آن آزادی حرکت کشتی ها است. فهرست کردن همه چالش های پیش روی آزادی حرکت کشتی ها یا تمام محدودیت های تحمیل شده بر این آزادی غیرممکن است. در این مطالعه ما به بررسی یک مورد از این محدودیت ها یعنی توقیف غیرقانونی کشتی های تجاری و از سوی دیگر حق کشورها برای اعمال اقدامات متقابل در توقیف کشتی های تجاری کشورهای ناقض حق، اکتفا می کنیم.

Feasibility of Countermeasures When Seizing Commercial Ships

Freedom of navigation is one of the oldest and best-known principles of the legal regime governing maritime environments. This principle constitutes one of the pillars of the law of the sea and is at the origin of modern international law. The sea is the main channel of communication and cooperation between states and therefore it must be free and not monopolized by a state and controlled by a state. A state can only claim control of an area that is effectively under its authority and sovereignty. the United Nations Convention on the Law of the Sea makes extensive reference to various aspects of the freedom of navigation in Articles 17 to 26, 36, 38, 52, 58, 78 and 87. The various expressed forms of this freedom all mean the same thing and that is the freedom of movement of ships. It is impossible to list all the challenges facing the free movement of ships or all the restrictions imposed on this freedom. In this study, we limit ourselves to examining one of these restrictions, namely the illegal seizure of commercial vessels and on the other hand, the right of countries to apply countermeasures in the seizure of commercial vessels of countries. offenders.

تبلیغات