چکیده

ارزیابی و مدیریت عملکرد یکی از مباحث ویژه مدیریت منابع انسانی، استراتژیک است و ابزار مناسبی برای ارتقای عملکرد کارکنان و سازمان به حساب می آید. توسعه پایدارشهری نیز به نوعی مدیریت عملکرد با ملزومات و پیش نیاز آنها و طراحی و اجرای در سازمان فضایی شهرها است. هدف اصلی این پژوهش ارزیابی عملکرد مدیریت خدمات شهری و در سطح منطقه دو کلان شهر اهواز است. جامعه آماری تحقیق ساکنان منطقه 2 کلان شهر اهواز و حجم نمونه مورد بررسی با استفاده از فرمول کوکران 399 نفر تعیین گردید. روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه بندی شده بوده است. روش این پژوهش پیمایشی با استفاده از پرسشنامه و برای تحلیل داده ها بااستفاده از آزمون های میانگین، T دومتغیره، همبستگی پیرسون، لون و Aniva استفاده شده است. نتایج تحقیق بوسیله آزمون میانگین نشان می دهد؛ میزان رضایت شهروندان از محلات منطقه2 کلان شهراهواز امتیاز 69/2 کسب کرده که نشان دهنده رضایت پایین تر از حد متوسط وعدم رضایت شهروندان از عملکرد حوزه مدیریت خدمات شهری است.

Place and Role of Urban Service Management in the Metropolitan Neighborhoods (Case Study: Ahvaz Urban Region Two)

Evaluation and performance management is one of Special issues of human resources management that is highly strategic and might be considered as appropriate tool to improve the performance of employees and organizations. Sustainable urban development would be viewed in a way as Performance management with their requirements and prerequisites as well as contributing in designing and implementation in the spatial organization of cities. The main goal of this research, Evaluation of the performance of urban services management at the level of the region is two metropolises of ahvaz. The statistical research population of the residents of ahvaz metropolis region 2 and the size of the studied sample were determined by using the cochran formula of 399 people. The sampling method was classified randomly. The method of this survey is using a questionnaire and for data analysis using average tests,t (variable two), Pearson's correlation and levene's and aniva has been used. The research results by the average test shown , The level of satisfaction of the citizens of the region two of ahvaz metropolis scored 2/69 points which indicates a lower than average level of satisfaction and lack of citizens' satisfaction with urban services management.
Urban Service Management, Urban Neighborhoods, Ahvaz Metropolis of Region Two

تبلیغات