اخلاق ارتباطات به عنوان مؤلفه ی مهم خودبرندسازی معلم در تنظیمات محیط دیجیتال
آرشیو
چکیده
هدف از این مطالعه شناسایی چگونگی تأثیر ماراتن مارک تجاری شخصی با مشارکت کمیته ی نظارت بر اخلاق در تأثیرگذاری بر نام تجاری خود معلم در تنظیمات محیط دیجیتال بوده است؛ درصورتی که اهمیت اخلاق در ارتباطات از اهمیت بالاتری برخوردار باشد. در این تحقیق از روش های کمّی و کیفی مانند مصاحبه ی عمیق نیمه ساختاریافته، چک لیست خودارزیابی و چک لیست ارزیابی تخصصی استفاده شده است. ماراتن جامعه ای از افراد با نیازهای مشابه و محیطی را تسهیل و با کمک متخصصان برای قراردادن معلمان در وضعیت "نقطه ی بدون بازگشت" ایجاد کرد. اگر اخلاق ارتباطات از اهمیت بالایی برخوردار باشد، ماراتن با مشارکت کمیته ی نظارت بر اخلاق تأثیر مثبتی بر برندسازی شخصی معلم در تنظیمات محیط دیجیتال می گذارد. این مداخله آگاهی معلمان را از خودبرندسازی افزایش داد، ابزارها و استراتژی های خودبرندسازی را ارتقا بخشید و به ویژه موجب بهبود ارتباطات و اخلاق ارتباطی آن ها شد. معلمان به طور فردی از نظر حرفه ای دارای امتیازات، کارایی و اعتمادبه نفس بیشتری بودند. این مداخله برای کمک به معلمان در ایجاد یک برند تجاری قوی در اینترنت و محل کار پیدا شد. آن ها همچنین از نظر اخلاقی مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشیدند؛ زیرا شرکت کنندگان توسط متخصص ارتباطات کمک می کردند.Communication ethics as an important component of teacher self-branding in digital environment settings
The purpose of this study was to identify how the personal branding marathon with the participation of the ethics monitoring committee affects the teacher's self-branding in digital environment settings; If the importance of ethics in communication is more important. Quantitative and qualitative methods such as in-depth semi-structured interview, self-evaluation checklist and expert evaluation checklist have been used in this research. Marathon facilitated a community of people with similar needs and environment, and with the help of professionals to put teachers in a "point of no return" situation. If the ethics of communication is of high importance, the marathon with the participation of the ethics monitoring committee has a positive effect on the personal branding of the teacher in the digital environment settings. This intervention increased teachers' awareness of self-branding, promoted self-branding tools and strategies, and especially improved their communication and communication ethics. Teachers individually had more professional points, efficiency and self-confidence. This intervention was found to help teachers build a strong business brand on the Internet and in the workplace. They also morally improved their communication skills; Because the participants were assisted by a communication specialist.