چگونه توانستم مهارت ارتباط مؤثر را در دانش آموزان بهبود دهم؟
آرشیو
چکیده
مقدمه و هدف: ارتباط یکی از اساسی ترین مهارت هایی است که می توان به آن اندیشید و یکی از مهم ترین زمینه های سلامت زندگی اجتماعی و منشأ فرهنگ و به عنوان زمینه و مبنای حرکت و ارتقای انسانی است که اگر ویروسی شود، بی شک پایه ی اصلی زندگی می لغزد و رضایت از آن محو می شود. هدف کلی از انجام پژوهش حاضر بهبود مهارت ارتباط مؤثر در بین دانش آموزان مد نظر بوده است. در راستای تحقق هدف اصلی دلایل رفتارهای ناهنجار دانش آموزان و روش هایی جهت کاهش رفتارهای ناهنجار دانش-آموزان بررسی می شود. روش شناسی پژوهش: پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی با راهبرد اقدام پژوهی انجام شده است. ابزار پژوهش شامل مصاحبه و مشاهده است. یافته ها: بر اساس یافته های به دست آمده، عوامل مؤثر در مهارت های ارتباطی به عوامل مربوط به فقدان وقت گذاشتن برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، توجه بیش از اندازه و وقت گذاشتن در شبکه های مجازی، فقدان سواد رسانه در انتخاب کانال-ها و شبکه های مجازی مناسب، توجه بیش از حد به آموزش و درس دانش آموزان (کودکان و نوجوانان) و توجه کمتر به پرورش و تربیت آنها و محصور شدن در شبکه های مجازی و ماهواره ای تقسیم شد. بحث ونتیجه گیری: یافته های این مطالعه می تواند در کاهش چالش های پیش روی والدین، معلمین و مسئولین تربیتی موثر باشد. معلمین و مسئولین امر تعلیم و تربیت با الگوسازی مناسب در زمینه ی نحوه ی بکارگیری ارتباط مؤثر، بسترمستعدی جهت آموزش عینی تر، فراهم سازند.How could I improve effective communication skill in my students?
Introduction: Communication is one of the most basic skills you can thinkof And one of the most important fields of health in social life and the origin of culture And as contex and the basis of movement and human development That if it becomes viral Undoubtedly, the main foundation of life is slipping And satisfaction disappears from it The general purpose of the present research Improvement of effective communication skills among students has been considered. In order to achieve the main goal of the reasons for students' abnormal behavior And methods to reduce abnormal behavior of students are investigated. Research methodology: The current research was conducted using a qualitative method with the research strategy and using action research. Research tools include interview and observation. Findings: Based on the findings, Effective factors in communication skills was divided To factors related to lack of time for leisure time of children and teenagers, Too much attention and spending time in virtual networks Lack of media literacy in selection the right channels and virtual networks, Paying too much attention to the teaching and lessons of students and paying less attention to their education And being confined in virtual and satellite networks. Conclusion: The findings of this study can be effective in reducing the challenges faced by Parents, teachers and educational officials. teachers and educational officials With appropriate modeling in the field of how to use effective communication, Provide a ready platform for more objective education.