آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۳

چکیده

متن

حضرت زهرا(س)فرمودند:هنگامی که برای خواب آماده میشدم،پدرم رسول خدا (ص) بر من وارد شد.
حضرت فرمودند:ای فاطمه،نخواب مگر بعد از چهار عمل:
اول این که قرآن را ختم کنی،دوم این که پیامبران را شفیعان خود گردانی،سوم این که مؤمنان را از خود خشنود گردانی،چهارم آن که حج و عمره به جای آوری.
حضرت این را فرمودند و به نماز ایستادند.من صبر کردم تا نماز پدرم تمام شد.سپس گفتم:ای رسول خدا،مرا به چهار چیز امر فرمودید که در این مدت زمان ،قدرت انجام آنها را ندارم.
پدرم تبسم کرده،فرمودند: هرگاه 3 مرتبه سوره «اخلاص» را بخوانی،گویا قرآن را ختم کردهای و هرگاه برمن و پیامبران پیشاز من صلوات بفرستی،همه ما شفیعان تو خواهیم بود و هرگاه برای مؤمنان استغفار کنی،پس تمامی آنها از تو خشنود می شوند. و هرگاه بگویی:«سبحان الله و الحمد لله و الله اکبر» مثل این است که حج و عمره انجام دادهای.
بوی عطر
کرم الله تمری
مرحوم آخوند ملا علی همدانی (ره) حکایت نموده اند: روزی پیرمردی جهت حساب خمس و زکات نزد من آمد، متوجه شدم که از آن پیرمرد بوی عطر عجیبی به مشام می رسد که تا به حال نظیر آن را استشمام نکردهام. از او پرسیدم. از چه عطری استفاده میکنی؟ گفت:این بوی خوش قصهای دارد که تا کنون آن را برای احدی نقل نکردهام.قصه این است که شبی در عالم خواب رسول خدا (ص) را زیارت نمودم، در حالی که آن حضرت نشسته بودند و حدود ده،بیست نفر در اطراف ایشان حضور داشتند و من هم در آن مجلس بودم. حضرت فرمودند: کدام یک از شما بر من زیاد صلوات میفرستید؟ میخواستم بگویم که من زیاد صلوات می فرستم، اما ساکت شدم. بار دوم پرسیدند: باز هم کسی پاسخ نگفت،وقتی برای بار سوم حضرت پرسیدند،میخواستم بگویم: «من»، اما با خود فکر کردم ،شاید دیگران بیشتر از من صلوات میفرستند. پس آنگاه رسول خدا از جای خود برخاست و خطاب به من فرمود: «شما بر من زیاد صلوات می فرستید» و مرا بوسید. از آن پس این بوی عطر همیشه از من استشمام میگردد.

تبلیغات