آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۸

چکیده

متن

دیدار با امام
یکشنبه 1/1/61
صبح امروز به دیدار امام رفتیم که رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، نمایندگان، وزرا، فرماندهان سپاه و ارتش، شورای عالی قضایی، مدرسین حوزه علمیه قم شرکت داشتند. پس از صحبت رییس جمهور امام صحبت کردند که قسمت عمده صحبتشان گویا خطاب به آقای گلپایگانی بود که می‌دانم در دل‌های شما چیست؟ و شما چرا مخالفت می‌کنید و سپس بین نظام فعلی و نظام شاه مقایسه کردند و در پایان گفتند ما از کسی امید کمک نداریم ولی لااقل کارشکنی هم نکنید.

روزهای جنگ
جمعه 13/1/61
مهمترین مسئله این روزها جنگ است. روز دوم فروردین نظامیان و جنگ‌آوران ایرانی به جبهه دشمن با رمز «یا زهرا» حمله آوردند و چند حمله پیاپی در فاصله چند روز انجام دادند که در مجموع چنان‌که اعلام شده حدود 2500 کیلومتر از اراضی اشغال شده آزاد و حدود 15 هزار اسیر گرفته شده و تاکنون 25 هواپیمای عراقی سرنگون شده و مقدار زیادی مهمات و غنایم جنگی به دست آمده است. هرچند بنا بود که حمله و هجوم سراسری را ادامه بدهند ولی در هفته اخیر جبهه‌ها ساکت است ولی به هر حال امیدواریم که هر چه زودتر دشمن متجاوز را از میهن اسلامی‌مان بیرون کنیم و پیروزی بزرگی نصیب انقلاب گردد.

دیدار اعضای حزب جمهوری با امام
جمعه 20/1/61
در پاسخ آیت‌الله گلپایگانی نامه‌ای از طرف مجلس نوشته شد که در آن به تفصیل به مطالب و اعتراضات ایشان جواب داده شد و جالب‌ترین نکته این نامه این بود که اشاره شده بود به وجود جناح سوم در برابر غرب‌گرایان و شرق‌گرایان که این جناح نمی‌گذارد اهداف انقلاب به نفع مستضعفین و به ضرر مستکبرین پیاده شود و این دسته مستقیم یا غیرمستقیم حامی مستکبرین هستند... که این اشارات به جناح مذهبی برخی روحانیون که تفکر و بینش سنتی و بسته و دور از اسلام اصیل دارند بوده... البته اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان امضا‌ کردند و این نامه بسیار خوب بود و موضع‌گیری روشنی در برابر مدافعان اسلام سنتی و حامی عملی سرمایه‌داران و ضدانقلاب بود.
در اوایل هفته گذشته اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و عده‌ای از اعضا‌ی دیگر به اتفاق آقایان هاشمی‌رفسنجانی و خامنه‌ای در جماران به دیدن امام رفتند و آقای خامنه‌ای ضمن سخنان‌کوتاهی گفت: حزب جمهوری اسلامی به دلیل این که در برابر تشکیلات دشمن تشکیلاتی لازم است تاسیس شد و امروز هم مدعی هستیم که حزب مظلوم است برای این که آن اخلا‌ق‌ها و ایمانی که در بطن حزب نهفته است آشکار نیست...

بعد از صحبت‌های ایشان امام پس از پرداختن به مسائل جنگ و این که دنیا به دلیل حاکمیت هواهای نفسانی به انحطاط کشیده شده و به سراشیبی سقوط افتاده است، در مورد حزب گفتند: البته من افراد را نمی‌شناسم ولی سران این حزب را می‌شناسم و به آنها اعتماد دارم و هر چه آنها تایید می‌کنند من هم تایید می‌کنم... ولی باید بدانید که افراد ناصالح و منحرف ولو یک نفر در میان شما نفوذ نکنند و اگر بودند از خود برانید که یک فرد فاسد همه را فاسد یا بدنام می‌کند. شما باید بکوشید که براساس اسلام عمل کنید. سپس مقایسه‌ای بین حزب جمهوری اسلامی و دیگر احزاب دنیا حتی حزب توده و حزب رستاخیز کرده و گفتند شما در کجای این دنیا سراغ دارید که سران حزبی چون سران حزب جمهوری اسلامی باشند؟ در این هفته آیین‌نامه جدید مجلس هم به تصویب نهایی رسید.
آقای ولایتی وزیر امور خارجه در دو هفته اخیر سفری به پاکستان و سپس به کویت برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای غیرمتعهد کردند و به نظر می‌رسد که برای خنثی کردن تبلیغات دشمنان، ایران در نظر دارد که به کشورهای منطقه نزدیکتر شود و آنها را نسبت به دوستی و عدم تعرض خود مطمئن سازد.

کشف کودتا
دوشنبه 23/1/61
طی چند روز گذشته حبیب شطی در رأس هیات کنفرانس اسلامی و همچنین هیات نمایندگی جنبش غیرمتعهدها و «فارق قدومی» مسئول سیاسی آزادی‌بخش فلسطینی به عنوان میانجی برای حل جنگ ایران و عراق به ایران آمدند و با مسئولان مملکتی دیدار و گفت‌وگو کردند و نتیجه مشخصی اعلام نشد.
نکته بسیار مهمی که در هفته گذشته اتفاق افتاد تجاوز شوروی به خاک ایران در منطقه زاهدان بود که به بهانه تعقیب مجاهدان افغانی صورت گرفت و هلیکوپترهای شوروی تا عمق 14 کیلومتری ایران تجاوز نمودند و تعدادی ژاندارم که در پاسگاه مرزی بودند کشته شدند.

"به نظر می‌رسد که شوروی خواسته است به حمایت عراق بشتابد و به این وسیله خصومتش را نسبت به ایران نشان دهد. به ویژه همزمان این تجاوز پیام متقابلی بین صدام و مقامات شوروی مبنی ‌بر همکاری و مودت و نزدیکی فرستاده شد و از طرف دیگر در نبرد اخیر جنوب «فتح» تعداد زیادی از ماشین‌ها و خودروهای روسی که نو و تقریبا صفر کیلومتر بود به دست ایرانیان افتاد. اینها و قراینی دیگر نشان می‌دهد که نه‌تنها یک نوع هماهنگی بین عراق و شوروی علیه ایران به وجود آمده بلکه بین آمریکا و شوروی نیز تعهد و پیمان عملی روشنی در جهت حفظ صدام و شکست ایران به چشم می‌خورد.
روز شنبه اعلام شد که آقای صادق قطب‌زاده به اتفاق عده‌ای دیگر به اتهام قصد کودتا علیه نظام جمهوری اسلامی و کشتن امام دستگیر شدند. گفته شد که آنان قصد داشتند که محل اقامت امام را منفجر نمایند و سپس به کمک ارتش تحت عنوان خونخواهی امام قدرت را به دست گیرند و دست به تصفیه خونین بزنند

تبلیغات