آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۸

چکیده

متن


روزنامه کیهان روز چهارشنبه سرمقاله‌ای داشت درباره اینکه برخی نظرات امام (ره) را تحریف می‌کنند. قبلا نیز چند بار این سخن را گفته بود و حتی تعریضی نیز نسبت به آیت‌الله صانعی داشت و ایشان را متهم به تحریف کلام امام کرده بود. در تازه‌ترین اقدام مجددا مدافع امام شد و در سرمقاله خود به انتقاد از کسانی پرداخت که در تخریب مصباح یزدی، کلام امام را تحریف می‌کنند.
 
سپس جدیدترین نمونه را ساخت یک داستان جعلی خواند که «یکی از مدعیان اصلاحات» ‌آن را به نقل از مرحوم آیت‌الله توسلی نقل کرده. ماجرا از این قرار بود که این آقا در جمعی گفته بود: «با چند نفر از دوستان درخدمت ایشان –مرحوم توسلی- بودیم. آقای توسلی که از حرمت‌شکنی بیت امام در آن روزها برافروخته و ناراحت به نظر می‌رسید، رو به جمع ما کرد و در استناد به سخنان خود گفت: برای شما خاطره‌ای تعریف می‌کنم که تاکنون نقل نکرده‌ام.
 
پس از شهادت جناب حاج شیخ‌ فضل‌الله محلاتی، برادران سپاه با بیت امام تماس گرفته و به حاج احمدآقا گفتند،‌اگر امام تائید کند، آقای فلانی را به عنوان جانشین آقای محلاتی خدمتتان معرفی می‌کنیم. آقای توسلی می‌گفت: تا مرحوم حاج‌احمدآقا این پیام را به امام رسانید، امام به رسم عادت همیشگی‌شان که مخالفتشان را با پشت دست نشان می‌دادند، با دستشان به او اشاره کرده و گفتند: نخیر و افزودند: من بیایم این آقا را به عنوان نماینده خودم در سپاه بگذارم که برود منویات و نظرات پدرخانمش آقای ... را پیاده کند و سپاه را وارد این مسایل نماید»؟!

کیهان سپس یادآور شده بود که شخصیت مورد نظر حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی عراقی داماد آیت‌الله مصباح یزدی است و بعد تاکید کرده بود که آقای محمدی عراقی قبل از شهادت شهید محلاتی با حکم حضرت امام (ره) قائم‌مقام ایشان در سپاه بود و بعد از شهادت شهید محلاتی نیز تا چند ماه بعد از پایان جنگ یعنی از اسفند 64 تا اسفند 67 به دستور و حکم حضرت امام(ره) وظیفه نمایندگی حضرت امام(ره) در سپاه پاسداران را بر عهده داشت.
 
کیهان در این سخن خود به صحیفه امام، جلد 19 صفحه 496 و صحیفه امام جلد 21 ص 313 استناد کرده بود. تنها چند ساعت بعد کافی بود که سایت تابناک در اعتراض به سرمقاله کیهان، احکام امام را منتشر کند که ایشان در تاریخ 18 اسفند 67، عبدالله نوری را به عنوان نماینده خود در سپاه پاسداران منصوب کرده است.
 
این سایت سپس حکم دیگری نیز از امام را منتشر کرد و نوشت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در کل جلدهای 22گانه صحیفه امام و به ویژه صفحات مورد اشاره کیهان، اثری از موارد مورد ادعا دیده نمی‌شود و... در کل صحیفه امام،‌ نمی‌توان یافت که بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایشان [محمدی‌عراقی] حکم قائم‌مقامی خود در سپاه را داده باشند. به نظر می‌رسد نسخه متفاوتی از صحیفه امام در اختیار برادر شریعتمداری است که ایشان بر پایه آن، دیگران را به تحریف نظرات امام که به اعتراف خود مدیر کیهان «تماما ثبت شده و مکتوب است» متهم می‌کند.
 

تبلیغات