چکیده

پژوهش حاضر به بررسی توانمندی افسران فارغ التحصیل یک مرکز آموزش نظامی و علل تأثیرگذار بر این توانمندی های فراگیران به ویژه در دروس مخابراتی که یکی از مؤثرترین ارکان تربیت و آموزش یعنی مربی و روش تدریس مربی است، پرداخته است. روش تحقیق حاضر علی – مقایسه ای است که به لحاظ هدف در زمره تحقیقات کاربردی محسوب می شود. همچنین به لحاظ چگونگی جمع آوری اطلاعات تحقیق، از نوع تحقیقات پیمایشی محسوب می شود که اطلاعات آن به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده است. در پایان جهت تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از آزمون های تی تک نمونه ای و تی مستقل در سطح معناداری 05/0 و آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای نشان داد روش تدریس سخنرانی و کارگاهی و ترکیبی در یادگیری دروس مخابرات روش هایی مناسب می باشند. به علاوه نتایج حاصل از آزمون تی مستقل و آزمون آنالیز واریانس یک طرفه نشان داد از بین سه روش تدریس فوق، روش ترکیبی بهترین روش در یادگیری دروس مخابرات است.

تبلیغات