آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۳

چکیده

متن

فیلسوف و نویسنده بزرگ و مشهور فرانسوی(1694 ـ 1778 م).
من یقین دارم که اگر قرآن و انجیل را به یک فرد غیر متدین ارائه دهند او حتماً اوّلی را برخواهد گزید، زیرا کتاب محمّد در ظاهر افکاری را تعلیم می‌دهد که به اندازه کافی بر مبنای عقلی منطبق است شاید هرگز قانونی کاملتر از قوانین قرآن درباره طلاق وضع نشده باشد.
قرآن و دیگران، ص 16
دکتر یوهان ولفگانگ فون گوته : DR.YOFGANG VON GOETHE
ریاضی‌دان، شاعر و نویسنده(1749 ـ 1832م)
قرآن اثری است که به واسطه‌ی سنگینی عبارات آن،خواننده در ابتدای امر رمیده می‌شود و سپس مفتون جاذبه آن وبالاخره بی‌اختیار مجذوب زیبایی‌های بی‌پایان آن می‌گردد.
چطور ما به قرآن مجید باز می‌گردیم و رجوع می‌کنیم هر چند که در ابتدا تکرار به نظر می‌رسد،امّا به زودی انسان را جلب می‌نماید و متعجّب می‌سازد. انشای آن هم آهنگ با محتویات و هدف بزرگش محکم، قوی و بسیار عالی است پس این کتاب در تمام ازمنه‌ی بشریت بزرگترین نفوذ را خواهد داشت.
سالیان دراز ما را از پی‌بردن به حقایق قرآن مقدّس و عظمت آورنده آن دور نگه‌داشتند، امّا هر قدر در جاده‌ی علم و دانش پیش رفتیم و پرده‌های جهل و تعجّب نابجا را دریدیم، عظمت احکام مقدس اسلام که قرآن مجموعه آن است،بهت و حیرت عجیبی در ما ایجاد است و نزدیک است که این کتاب توصیف ناپذیر،عالم را به خود جلب نموده و تأثیر عمیقی در علم و دانش جهان گذاشته و محور افکار مردم جهان گردد.
اعترافات دانشمند بزرگ جهان، ص49

تبلیغات