نویسندگان:
حوزه های تخصصی:
دریافت مقاله

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۵۴

چکیده

متن

مجلس بدایت ثانی مشکوه الممالک
۱۵ شهر صفر ۱۳۲۵
میرزا نصراله خان بشرح عریضه متظلم گردید که بیست و یک سال حقوق سهمی موروثی موقوفه پدری را میرزا رضای متولی املاک اشتهار نداده است طرف حاضر و پس از تحقیقات لازمه میرزا رضا بقید التزام ملتزم گردید که تا دوازده روز دیگر تقسیم نامچه و صلح نامه و سایر نوشتجات خودش را از اشتهار حاضر نماید تا رسیدگی شود و چنانچه در انقضای مدت حاضر نکرد بلاکلام از عهده ادعای میرزا رضا براید .
شرح دستخط مبارک
بعد از ملاحظه مصالحه و سایر نوشتجات راپرت رسیدگی بدهد حکم انشاء خواهد شد . فرمانفرما
۲۲ شهر صفر المظفر ۱۳۲۵
مجلس بدایت ثانی مشکوهالممالک
میرزا هاشم بشرح عریضه متظلم شد که حاج حیدرخان تفنگدار دویست و ده تومان از من بعنف گرفته مدعی حاضر و تحقیقات بعمل امد حاجمزبور بکلی منکر بود وبصلح و مصالحه بهیچوجه تمکین ننمود و عارض هم سندی در دست نداشت لاعلاج طرفین بقید التزام مرضیا راجع بمحضر جناب مستطاب شریعتمدار اقای شیخ فضل اله مجتهد گردیدند که بقانون شرع ختم مایقال بحلف و احلاف شود .
شرح دستخط مبارک
مجلس اجراء ثبت و مجری دارند فرمانفرما
۲۲ صفر سنه ۱۳۲۵
مجلس ابتدایی رکن الممالک
در باب تظلم عالیجناب شیخ یحیی که سی و نبتجومان میرزا ابوطالب خان یاور کمره بدون جهت جبرا از من گرفته است یاور حاضر با حضور متداعیین رسیدگی شد اظهار داشت سی سال قبل شیخ یحیی سرباز بود در ده سال قبل در شیراز اخراج شد دیگر او را ندیدهام و دیناریهم ازو نگرفتهام شیخ مشارالیه اظهار داشت که سرباز بودم موقعی که مرا اخراج کرد هم سی و پنج تومان از من دریافت کرد هم عوض گرفت لهذا باتفا ارا چون این از دعوی قدیمه ولایات برقراری سرباز بوده شیخ یحیی حق ندارد مطالبه دارد .
شرح دستخط مبارک
دعوی تعدی که مدت ان سی سال است و در اداره از دوائر دولتی عرض شده است رسیدگی ندارد و چون سندی نیز در دست ندارد و مختص ادعاست تجدید ندارد . فرمانفرما

تبلیغات