آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۸۱

چکیده

متن

((استحوذ علیهم الشیطان فانساهم ذکر الله اولئک حزب الشیطان الا ان حزب الشیطان هم الخاسرون))(سوره مجادله, آیه19)
شیطان بر آن ها چیره شده و یاد خدا را از خاطر آن ها برده است, آن ها حزب شیطانند بدانید حزب شیطان زیانکارانند.
آیات قبل از این آیه بخشى از توطئه هاى منافقان را بر ملا مى سازد و آنها را با نشانه هایشان به مسلمانان معرفى مى کند. اینک به اوصاف آنان توجه کنیم و از شر آنان به خدا پناه ببریم:
1. گمراه و گمراه کننده اند, در ظاهر اظهار اسلام و ایمان کرده, ولى در قلب به هیچ معیارى از اصول اسلام ایمان ندارند.
2. لغزشکار و لغزاننده اند, اینان چون در زندگى هدف مشخصى ندارند دچار لغزش و اشتباه مى شوند و دیگران را نیز به اشتباه مى اندازند.
3. به رنگ هاى مختلف درمىآیند و به فنون گوناگون دست مى زنند. به صورت حزب, گروه, جمعیت متشکل مى شوند و در مواقع حساس با جهت گیرىهاى به اصطلاح عوام فریب مردم را فریب مى دهند.
4. در همه جا کمین مى کنند تا نقطه ضعفى از رهروان حقیقى اسلام به دست آورند و به وسیله سم پاشى هاى خود آنان را از صحنه به در کنند و از پاى درآورند.
5. آنان در دل بیمار و در ظاهر آراسته اند, در زندگى سیاسى ـ اجتماعى آن چنان برخورد مى کنند که در ظاهر اشکالى به آنان نمى توان گرفت ولى درونشان پر از کینه ریاست طلبى, سودجوئى و فتنه انگیزى است.
6. حرکت آنان در خفإ بوده و هم چون نفوذ میکرب در بدن بیمار, در خون جامعه نفوذ مى کنند مردم را با صحنه سازیهاى فریبنده در مقابل مسئولین قرار مى دهند و از راههاى گوناگون ذهن بعض مسئولین را نسبت به افراد فعال دلسوز متدین بدبین ساخته سازشکاران و منحرفین را در نظر آنان ارزشمند جلوه مى دهند و با از صحنه خارج ساختن افراد صادق, افراد مورد نظر خود را جایگزین مى نمایند.
7. در پرداختن به مسائل درمان مى دهند و سخنانشان شفابخش است ولى عملشان درد درمان ناپذیر است. در سخنرانى ها مشکلات دینى و معیشتى مردم را مطرح مى کنند و در جراید بهترین تحلیل ها و راه حل هاى سیاسى را ارائه مى دهند ولى در عمل دست به کارشکنى, جاسوسى و توطئه مى زنند که قابل جبران نیست.
8. نسبت به رفاه مردم حسادت مى ورزند و امید مردم را به نومیدى و یإس تبدیل مى کنند.
9. در هر راهى (مسلمان راستین را) به هلاکت رسانده به هر دلى (جهت القإ شیطنت از طریق واسطه ها) راهى و براى هر اندوهى اشک تمساح مى ریزند.
10. از همدیگر تمجید کرده انتظار پاداش دارند. از این رو مشاهده مى کنیم هنگامى که گروهى توطئه اى را به اجرا مى گذارند دیگر گروه ها به اعلام موضع, اعلام پشتیبانى و مدیحه سرایى از آن توطئه مى پردازند تا دین خود را به آن گروه نفاق افکن ادا کرده باشند.
11. اگر سوالى را مطرح کردند روى آن اصرار مى ورزند و اگر به انتقاد پرداختند پرده درى مى کنند و اگر در مسئله اى قضاوت کنند, ستم روا مى دارند.
12. آنان در برابر هر حقى باطلى و هر مستقیمى, انحرافى و هر زنده اى قاتلى تهیه دیده اند.
13. براى هر درى کلیدى و براى هر شب تاریکى چراغى آماده کرده اند.
14. با اظهار نومیدى مى خواهند به مطامع خود برسند و بازار خود را گرم سازند و کالاى خود را بفروشند.
15. در راه مقاصد خود سخن مى گویند و بدان پوشش حقیقت داده و بدان آرایش و جلا مى دهند, تا از این راه به فزون طلبى اقتصادى و یا قدرت طلبى خود برسند.
16. اینان راه خود را هموار و آماده مى سازند و سپس در تنگناها به بن بست مى کشانند.
17. اینان پیروان شیطان و زبانه هاى آتش جهنم اند.
18. اینان حزب شیطانند و حزب شیطان زیانکارانند.
اولئک حزب الشیطان الا ان حزب الشیطان هم الخاسرون.

تبلیغات