آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۸۱

چکیده

متن

 

طى مقالات پیشین از اباحیگرى به عنوان یک تهدید جدى براى اسلام و انقلاب و میهن اسلامى سخن گفتیم. حربه اى که امروزه دشمنان سوگند خورده ما به عنوان آخرین سلاح به دست گرفته اند ترویج فساد, لاقیدى نسبت به آرمانها و مبانى ارزشى, و سعى در لغزاندن جوانان پسر و دختر در ورطه انحطاط و انحراف اخلاقى و اباحیگرى است که اگر در این توطئه موفق شوند باید فاتحه همه چیز را خواند! تسلیم شدن در برابر این سیل مخرب به معناى برافراشتن پرچم تسلیم و ذلت و همکارى با دشمن براى نابودى خویش است.
عوامل و ریشه هاى اباحیگرى در یک فهرست کوتاه مورد بحث قرار گرفت که راه کارهاى مقابله با آن را باید کاوید. و اینک با توجه بدانچه از پیش به نگارش درآمد, تإکید مى کنیم که اگر پذیرفتیم اباحیگرى یک تهدید است ـ که باید بپذیریم ـ باید به مصاف آن رفت و ساز و برگ جنگ را مهیا ساخت, ساز و برگ ویژه اى که این پیکار مى طلبد , بیشتر ابزارهاى فرهنگى, عملى, تبلیغاتى و حتى سیاسى و اقتصادى است. در این مصاف باید تهاجمى عمل کرد, نه تدافعى و انفعالى! نباید نشست تا دشمن بیاید و ابتکار عمل را به دست گیرد و هر آنچه مى خواهد بکند و آنگاه درصدد دفاع برآئیم! از همین جا باید به این نتیجه رسید که سیاستگذاران فرهنگى و اجتماعى و سیاسى ما در این عرصه درست به میدان نیامده اند!
نباید اجازه داده مى شد سدها شکسته شود, حرمت ها هتک گردد, ارزشها مورد هجوم قرار گیرد و آنگاه که ابتکار عمل از دست رفت از خواب بیدار شوند و به فکر چاره برآیند! و مع الاسف البته هنوز هم کسانى هستند که از خواب بیدار نشده و دشمن را فرضى تصور نموده و خطر آن را جدى نگرفته اند!
ما خود دیدیم که عوامل غافل و یا دست نشانده دشمن در کشور ما در قالب آزادى عقیده و قلم و بیان و عمل از طریق روزنامه هاى زنجیره اى و یا نطق ها و مصاحبه ها چه گستاخى ها کردند و با ابراز تإسف ما به نظاره ایستادیم و با مواضع انفعالى و احتیاط و ترس و لرز که مبادا غربى ها ما را متهم به سلب آزادى کنند! اهانت ها را تحمل کردیم, گستاخى ها را به جان خریدیم و فحش ها و ناسزاها را شنیدیم و هنگامى که تعدادى از این روزنامه هاى فاسد و مفسد توقیف و تعطیل شدند, دردمندانه , اعتراض هاى ناموجه را حتى از برخى مسئولان مدافع آزادى! مشاهده کردیم و مظلوم نمایى توطئه گران را شاهد بودیم. و صد البته که توطئه به اینجا ختم نشده و شیطنت ها در قالب هاى دیگر از برخى رسانه ها و مطبوعات و سخنرانى ها و تشکل ها و توطئه ها کم و بیش ادامه یافت و هنوز هم آن اعتراض ها و دفاع ها از این جریان هاى مشکوک و یا توطئه گر پایان نیافته است! اشکال کار اینجاست که ما در برابر غربى ها و فرهنگهاى بیگانه و گروه هاى غیر مسوول و پرتوقع, رودرواسى مى کنیم! نوعى بیم و هراس بر افکار عده اى سایه افکنده که مبادا در دنیا متهم شوند که در ایران نسبت به آزادى بى حرمتى مى شود! در حالى که همین غرب و غربى ها به سرکرده گى آمریکا زیر نگاه جهانیان و سازمان هاى به اصطلاح حقوق بشر با زشت ترین نوع توحش بدترین حق کشى ها و قانون شکنى ها و جنایت و قساوت را با زور و قلدرى مرتکب مى شوند و فریادها و اعتراض هاى جهانیان را هم نادیده مى گیرند! نمونه بارز این موضوع سناریوى کاخ سیاه و لشگرکشى و حمله وحشیانه و ددمنشانه آمریکا بر کشور اسلامى و مظلوم افغانستان و مجروح ساختن پیکر امت اسلام و بى اعتنایى به افکار عمومى جهانیان, و خودسرى و تبلیغات گسترده گمراه کننده آنها در این مجال بر ضد اسلام و تحریک ملت ها علیه مسلمانان است حرکتى که با هیچ قانون و منطق و عرف بین المللى قابل توجیه نیست. این در حالى است که فریاد اعتراض جهانیان حتى برخى کشورهاى غربى به اعمال جنایتکارانه امریکا و تظاهرات فراگیر ملت ها علیه این هجوم وحشیانه نتوانست سردمداران یاغى و ابله امریکا و حامیانش را سرجایشان بنشاند و این تجربه نشان داد آن دست از ساده دلان خودى که رابطه با آمریکا و کوتاه آمدن در برابر ستایشهاى شیطانى را تبلیغ مى کردند امروز باید منفعلانه باور کنند که در اشتباه بزرگى بوده اند! امروز که زمزمه جنگهاى صلیبى را از زبان سردمدار جنگ طلب و بى منطق و سرمست امریکایى مى شنوند باید فهمیده باشند این ددمنشان انسان نما به هیچ اصلى از اصول انسانى باور ندارند و اگر روزى با شیوه تاکتیکى و فریب دهنده دانه مى پاشند براى صید کردن ساده دلان و بردن آبروى ما در نظر ملت هاى جهان است.

O سیاست دفاعى یا تهاجمى ؟!
بارى نبرد حق و باطل تمام شدنى نیست و در این پیکار کسى برنده است که با هوشیارى کامل سنگر را نگهدارد و به دشمن مجال ندهد.
سیاست دفاعى اگر در درگیرى هاى نظامى به دلائلى قابل قبول باشد در نبرد اعتقادى و هجمه فرهنگى قابل دفاع نیست و کارآئى ندارد و امروز دشمنان ما جنگ را به عرصه فرهنگ و ایمان و اخلاق کشانیده و جبهه هایى گشوده و جاى پایى باز کرده اند و شاید روزى به دیگر صحنه ها نیز بکشانند که از هم اکنون مى بایست براى جهاد و دفاع آماده بود.
این اصل بدیهى را تجربه کرده ایم که در پیکار و جهاد و دفاع نخست بر سلاح ایمان باید تکیه کرد و سپس بر تسلیحات نظامى.
اگر طى دفاع مقدس و جنگ هشت ساله ملت قهرمان توانست با امکانات کم, نظام نوپاى انقلاب را حراست و صیانت کند تکیه بر تجهیزات نظامى و لجستیکى نبود. ملتى که نه تجهیزات کافى داشت و نه سازماندهى لازم , این ملت با دستمایه ایمان, در برابر قدرتهاى بزرگ و کوچک شرق و غرب ایستادگى کرد و انبوه اسلحه هاى پیشرفته و زمینى و هوایى و دریایى و میکربى و شیمیایى را که دشمن به منطقه گسیل داشته بود و انواع حمایت هاى تبلیغاتى و خبرى و رسانه اى جهانى را به خدمت گرفته تا به مزدورى رژیم بعث, نظام نوپاى ما را از پاى درآورد بى اثر ساخت. دفاع جانانه هشت سال ملت ما در این نبرد سرنوشت ساز اسطوره شکست ناپذیرى تسلیحاتى غرب و شرق را نقش بر آب کرد و پیروزى خون بر شمشیر و ایمان بر اسلحه را به نمایش گذاشت.
این سرمایه عظیم نه تنها براى آن روز که براى هر زمان, تنها تکیه گاه است. حفظ و حراست این نیروى معنوى از وظائف اولیه مسئولان نظام و راهنمایان فکرى و فرهنگى و حوزوى و آحاد مردم است. دشمنان در این مجال سرمایه گذارى فراوانى کرده اند و از طریق ماهواره ها و کانال هاى تلویزیونى و نوارهاى ویدیویى و کاست و مواد مخدر و غریزه جنسى و ترویج فساد و شبکه هاى فساد در اشاعه اباحیگرى کوشیده اند با این تز و برنامه هاى که روح سلحشورى و فداکارى و استقامت و شهادت طلبى را از جوانان بگیرند تا دیگر آن انگیزه که در دفاع مقدس پشت دشمن را شکست و حامیان شرقى و غربى اش را به خفت و ذلت کشاند در میان این نسل پا نگیرد و یا متزلزل شود و زمینه نفوذ سیاسى و براندازى فراهم گردد که البته این پندارى است خیالى و باطل چرا که ایران اسلامى امروز نیز بیشه شیران است و اگر مشتى عناصر هوسباز در گوشه و کنار خودنمایى مى کنند اقلیتى بى خاصیت اند و اکثریت قاطع این ملت که پیوند دل با اسلام و آرمان هاى انقلاب و خمینى کبیر دارند و گوش به فرمان رهبرى گرانقدر امروز مى باشند از سربازى امام زمان استعفا نداده و در لحظه هاى خطر سربازان آماده به خدمت و جان برکف اسلام اند. اما در هر حال خطر هجمه فرهنگى و ترویج اباحیگرى را نباید ساده انگاشت.

O اباحیگرى سوغات غرب
گفتنى است که لجام گسیختگى اخلاقى و لا ابالیگرى هدیه اى بود که غربى ها براى جوامع به ارمغان فرستادند. و امروز در میان کشورهاى جهان, امریکا در انحطاط اخلاقى گوى سبقت را از دیگران ربوده و تلاش در صادر کردن آن به جهان دارد. بحران هاى خانوادگى, اجتماعى, ناامنى و انحراف هاى اخلاقى و جنسى و جنایى و فساد با گوشت و خون امریکایى ها و غربى ها عجین است, همانگونه که قلدرى و تجاوز و زورگویى منطق سیاستگذاران شیطان بزرگ و متحدان اوست هرچند دانش فنآورى و تکنولوژى غرب از این کشورها , چهره اى موجه تصویر کرده, اما زیر این کسوت ظاهرى, مردارى عفن و کالبدى بیمار و لجن زارى از فساد و جنایت نهفته است, که شرح آن در توان قلم و موضوع سخن این مقال نیست.
اما براى نمونه تنها با اشاره اى گذرا به پاره اى موارد از این بخش سخن مى گذریم.
واشنگتن پست نوشت: ((11 میلیون آمریکایى زیر خط فقر بسر مى برند براساس مطالعات بنیاد حمایت کودکان در امریکا, 71 درصد کودکان این کشور, زیر خط فقرند)).(کیهان 26 مرداد 71)
به گفته شبکه تلویزیونى سن ان اس: ((امریکا که خود مدعى دفاع از حقوق بشر است حقوق زندانیان را رعایت نمى کند.))
مسائل جنسى در این کشور از حد و مرز گذشته و به زشت ترین چهره اش نمودار است.
رویتر از واشنگتن گزارش داد: ریچارد استس از اساتید علوم اجتماعى دانشگاه پنسیلوانیا که در مطالعات جنسى در امریکا شرکت داشته گفت: ((در امریکا سالانه بین 300 تا 400 هزار کودک قربانى سوء استفاده جنسى و تجارت جنسى مى شوند.))(روزنامه جمهورى اسلامى 20 / 6 / 80)
((صرف مشروبات الکلى در محل کار در امریکا طى سال گذشته میلادى 99 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.))(اطلاعات 20 2/ / 72)
در خصوص تبعیض نژادى نمونه زیر شنیدنى است:
در امریکا سفید پوستى نیاز به خون داشت, سیاه پوستى که گروه خونش به بیمار مى خورد, رایگان خون داد, پرستار شیشه را گرفت و چون دانست از سیاه پوست است انداخت و شکست که خون بردگان به خون نخبه گان تزریق نشود!
در موضوع حقوق زن, زن در جامعه امریکایى مورد تحقیر و اهانت است. به عنوان نمونه: نمونه اى از توحش امریکایى ها را در این خصوص مى توان در این گزارش دید: ((در امریکا زنان از 15 سالگى تا 44 سالگى مورد ضرب و شتم از سوى پدران, برادران و شوهرانشان قرار مى گیرند و آمار زنانى که به ضرب کشته شده اند بیش از زنانى است که در تصادف کشته شده اند تحقیقات نشان داده که اعمال زور علیه زنان در جامعه امریکایى امرى شائع است و در هر 12 دقیقه یک زن مورد ضرب و شتم قرار مى گیرد.))
(ماهنامه غربى زبان اهلبیت, ش34)
طبق آمار رسمى دولت امریکا تعداد اشخاص بالغى که در زندان هاى امریکا به سر مى برند شش میلیون و چهارصد هزار یعنى از هر 32 نفر یک آمریکایى بالغ مى گردد (ماهنامه شاهد, مهرماه 80). اگر بخواهیم آمار و گزارش هاى این مقوله را بنگریم مثنوى هفتاد من کاغذ شود.
سایر کشورهاى غربى نیز به همین منوال است که شرح آن مجال دیگر طلب مى کند. اگر بر اینها بیفزائیم جنایات برون مرزى که دولتهاى امریکایى طى سالهاى اخیر نموده اند و برخى کشورهاى غربى دیگر امریکا را همراهى کرده اند, باید بگوئیم که دشمن واقعى نوع بشر و عنصر فساد فى الارض همین امریکا و غرب است.
به اعتراف یکى از نویسندگان امریکایى پس از پایان جنگ جهانى دوم تاکنون دولت امریکا در بیش از 50 جنگ و تجاوز بطور خودسرانه شرکت کرده است. خون ملت هاى مظلوم از چنگ و دندان دولتمردان غرب و بیش از همه امریکا سرازیر است. قساوت, خشونت , ترور, توطئه, دخالت نظامى و سیاسى و زور و اشاعه فساد و فحشإ دکترین سیاستگذاران امریکا و غرب است, هر جنایتى در گوشه و کنار جهان صورت گرفته , سرچشمه اش رژیم هاى امریکایى و غربى است, که مردم ما طى پنجاه سال اخیر از سلطه جهنمى امریکا و دست نشاندگانش دیده و کشیده اند, فوق توصیف و تصور است. و نیز سایر ملتهاى مظلوم, چون فلسطین و لبنان و امروز افغانستان...
بطور قطع این کشور با این سیاست دوام نخواهد آورد و این امپراطورى زورگو دیر یا زود راهى جهنمى چون سایر امپراطورىهاى جهان خواهد شد چرا که عنصر نابودى خود را در درون مى پرورد و علائم و نشانه هاى آن را در انفجارهاى اخیر نیویورک و واشنگتن مى توان دید و این سنت آفرینش و جرقه اى از خشم خداوند است!
بدین ترتیب همانگونه که حضرت امام خمینى رحمه الله علیه فرمودند: ((مسلمانان از هیاهو و طبل تو خالى تبلیغات ظالمانه نهراسند که کاخ ها و قدرتهاى نظامى و سیاسى استکبار جهانى همانند لانه عنکبوت سست و در حال فروریختن است.))
برگردیم به اصل مقال. ما امروز در برابر جریانهاى جهان و آنچه اتفاق مى افتد نمى توانیم بى تفاوت بنشینیم. از یکسو مى بایست پیکره اخلاقى جامعه و ایمان و اعتقاد جامعه و جوانان را پاس داریم و ارزشهاى اسلامى را با تمام وجود حفظ و حراست کنیم و عواملى که سبب بى تفاوتى و دلسردى و اباحیگرى مى شود را بى درنگ از میان برداریم. در مسائل فرهنگى, اقتصادى, ادارى بازنگرى نموده, ضعف ها را جبران کنیم, دلهاى دردمند جامعه را ترمیم نمائیم, عوامل نارضایتى و دشمن تراشى ها را از میان برداریم, دست وحدت به یکدیگر بدهیم, مستضعفان و محرومان را که پیکره اصلى جامعه اند مورد حمایت بیشتر قرار دهیم, هوشیارى خود را در برابر دشمنان و بد اندیشان و مفسدان حفظ کنیم و در یک سخن به اصلاحات با مفهوم حقیقى نه صادراتى آن و تقویت بنیه ایمانى و اعتقادى نسل جوان در سطوح مختلف تحقیقى و تحکیم مبانى ارزشى اسلام و ارائه الگوهاى شایسته و تشویق و ترغیب به سنن اسلامى که خوشبختانه نمودارهاى ارزنده اى چون اعتکاف و قانون هاى قرآنى و نظایر آن در کشور مشاهده مى شود, اینها مى تواند نسل ما را از انحطاط مصونیت دهد.
و از سوى دیگر دشمنان و دوستانمان را در سراسر جهان بشناسیم. بدانیم که جبهه کفر را با اسلام سرآشتى نیست. در برابر دشمنان, قدرتمندانه بایستیم, کوچکترین نقطه ضعف مى تواند دشمن را متجرى و گستاخ تر کند, مواضع منطقى و انقلابى ملت برابر استکبار همان مواضع استوار رهبر فرزانه انقلاب باشد که سایر مسئولین نظام نیز یک صدا اعلام کردند وهمین مواضع گیرى را عقلاى عالم و آزادگان جهان ترحیب گفته و تحسین کرده اند. صلابت و قاطعیت در برابر ددمنشان و تکیه بر ایمان و توکل به قدرت لایزال الهى سرمایه اصلى پیروزى ملت ما در برابر دشمنان بوده و این سرمایه عظیم و عزت اسلامى و کرامت انسانى, باید از هر گزندى مصون بماند که در این صورت خداى مقتدر حامى و ناصر خواهد بود. (ان تنصروا الله ینصرکم ویثبت اقدامکم) (و ان یخذ لکم فلا ناصر لکم) و در همین حال نداشتن دست آشتى به دشمنان و سمپات هاى آنان و بستن کانال هاى نفوذى و مروجان فرهنگ غربى و الگوهاى بیگانه, و حساسیت روى رفت و آمدهاى مشکوک و جاسوسان امریکایى که اخیرا باب شده در قالب خبرنگار و سیاح و بازرگان و پیاده کردن اصل ((اشدإ على الکفار رحمإ بینهم)) که هرچه جز این باشد فریب است و باختن در این مصاف.

تبلیغات